دفاتر تسهیل‌گری بازوی ستاد امر به معروف در محلات بندرعباس است

بندرعباس- ایرنا- معاون مطالبه‌گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان، وجود دفاتر تسهیل‌گری را بازوی اجرایی توانمند برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان در بررسی آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقصادی محلات بندرعباس دانست.

حجت‌الاسلام حر گلزاری روز شنبه در بازدید از محله بهشت زهرا (س) در جمع مدیران دفاتر تسهیل گری شهرستان بندرعباس اظهارداشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در نظر دارد مطالبات مردمی را از طریق امامان جماعت و دفاتر تسهیل گری دنبال کند.

وی، ورود ستاد امر به معروف و نهی از منکر در محلات حاشیه و بافت فرسوده را یک معروف بزرگ دانست که می‌تواند باری از دوش مردم را بکاهد و امید را در محلات ایجاد کند.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان ابرازداشت: با مشارکت و همکاری ستاد با دفاتر تسهیل‌گری و استفاده از منابع آماری این دفاتر شاهد رویکردی جدید در امر مطالبه گری مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم شد.

مدیر دفتر تسهیل‌گری کوی ملت و بهشت زهرا (س) در شهر بندرعباس نیز گفت: محلات حاشیه‌ای و بافت فرسوده مانند محله بهشت زهرا دارای نواقص، کمبودها زیرینای و فزهنگی و آموزشی زیادی است.

به گفته حجت‌الاسلام امیر سازمند، نبود مکان‌های آموزشی مناسب مانند مدرسه که نزدیک به ۱۰ سال است پیگیری صورت گرفته، ولی هیچ‌گونه اقدامی انجام نگرفته است از مشکلات پیش روی این محله است.

وی خواستار توجه بیشتر به محلات حاشیه‌ای شهر بندرعباس شد و اضافه کرد: نبود امکانات رفاهی در حد متوسط و حتی نبود خانه محله و فرهنگسرای با شان این مردم، اهالی محله را رنج می‌دهد.

کارشناس شهرسازی و بهسازی دفتر تسهیل گری محله کوی ملت بندرعباس نیز گفت: اهالی محله بهشت زهرا (س) سالهاست که از نبود سند منازل سکونی رنج می‌برند و راه و شهرسازی همکاری لازم را در این راستا با مردم ندارد.

علی شکوهی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات محله بهشت زهرا (س) ورودی‌های آن است که مردم غالبا با سختی عبور و مرور دارند و وضعیت راه‌های این محله در ایام بارندگی با خروج آب‌های سطحی مردم را کلافه کرده و آب و فاضلاب و محیط زیست هیچ گونه اقدامی در راستای کاهش معضلات و مشکلات انجام نمی‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha