۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 83912553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرکرد: مطالبه گری باید به صلاح جامعه باشد

شهرکرد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: مطالبه‌گری باید به صلاح جامعه باشد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز سه‌شنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: یکی از ظرفیت‌های امر به معروف و نهی از منکر مطالبه‌گری است و باید شیوه مطالبه‌گری تعیین و اولویت‌های این فریضه مشخص شود.

وی، با تاکید بر اینکه فرد مطالبه‌گر به عنوان اصلاح‌گر جامعه است، گفت: مطالبه‌گری باید از روی حساب و به روش‌های منطقی، علمی و استوار و طبق نقشه باشد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود: در جامعه باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نگاه ویژه‌ای وجود داشته باشد.

به گفته وی، انقلاب اسلامی فرصت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را با پشتوانه اجرایی مردم گسترش داده است و باید از این ظرفیت در جامعه استفاده شود.

نکونام گفت: در ماه محرم به امر به معروف و نهی از منکر نگاه عاشورایی و کربلایی آمیخته با مکتب حسینی شود.

وی به رفع موانع بر سر راه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: در سیاست‌گذاری‌ها باید به گونه‌ای ظرفیت‌سازی شود که مردم در جامعه با رغبت امر و نهی کنند. 

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه خلاهای زیادی وجود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، گفت: ستاد مطالبه‌گری در راستای رفع کاستی‌ها و خلاها تشکیل شده اسیت.

سردار علی محمد اکبری با اشاره به اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر امسال با عنوان"نهضت حسینی، مطالبه‌گری و فرهنگ‌سازی" نامگذاری شده است، گقت:   هشتگ "بی‌تفاوت نباشیم"  نیز در فضای مجازی فعال شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید فریضه  امربه معروف و نهی از منکر به صورت مساوی توجه شود، گفت: توجه بیش از حد به منکرات باعث کمرنگ شدن معروفات و یا بی‌توجهی به این فریضه می‌شود.

اکبری به شیوع ویروس کرونا و آغاز کمک مومنانه به عنوان یک معروف در جامع اشاره کرد و گفت: تداوم این کمک مومنانه در ماه محرم و صفر نیز در راستای کمک به آسیب دیدگان کرونایی در دستور کار قرار دارد.

مسوول ستاد مطالبه‌گری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست افزود: فضای مطالبه‌گری در استان به خوبی شکل گرفته است و جوانان در مناطق مختلف استان داوطلب ایجاد گروه مطالبه‌گری در محلات مختلف هستند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) ۲ سال قبل از واقعه کربلا در منا راجع به مطالبه‌گری صحبت کردند، افزود: تقویت جایگاه مطالبه‌گری در  استان باید با هماهنگی شورای سیاستگذاری امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت تپه نورالشهدای شهرکرد ، جلوگیری از فروش لباس‌های نامناسب و همچنین برسی وضعیت کارگران اخراج شده در یک واحد تولیدی در استان گفت: رسانه‌ها باید در راستای تقویت مطالبه‌گری در استان بیشتر تلاش کنند.

مسوول ستاد مطالبه‌گری چهارمحال و بختیاری گفت: ساماندهی و رسیدگی به وضعیت تپه نورالشهدا به عنوان یک مطالبه عمومی  بود که با پیگیری مسوولان این مکان به پایگاه فرهنگی تبدیل شده و برای دهه محرم، برنامه از این محل به صورت زنده پخش خواهد شد.

احمدی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری نیازمند همراهی و همکاری ادارات و سازمان‌ها مختلف دارد، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید مسوول رسیدگی به مطالبه‌گری‌ها باشد.

وی با اشاره به برخی ناهنجاری‌ها در بحث رفتینگ در سامان گفت: برای ساماندهی این مساله که به عنوان یک ظرفیت برای استان است باید از سوی دستگاه‌های متولی برنامه‌ریزی انجام شود.

مسوول ستاد مطالبه‌گری چهارمحال و بختیاری گفت: حوزه‌های علمیه استان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ضعیف عمل می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه در یک سال گذشته در سطح استان هشت هزار و ۷۱۲ مورد تذکر لسانی در مصادیق بدحجابی و آلودگی صوتی انجام شده است، گفت: از این تعداد از  ۳۳۵ نفر تعهد تکرار مجدد در خصوص بدحجابی اخذ شده است.

سرهنگ  علی قاضی‌زاده افزود: در این مدت ۱۱ نفر به دلیل بی حجابی، بدحجابی و آلودگی صوتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: در این مدت با سرنشینان ۸۸۷ دستگاه خودرو که  کشف حجاب کرده بودند نیز برخورد و متخلفان سه تا ۶ میلیون ریال جریمه شدند.

به گفته وی، در این مدت ۹۷ دستگاه خودرو توقیف و ۱۱ باند تهیه و توزیع مشروبات الکلی منهدم و ۴۱ نفر از افراد مختلف، به دلیل تکرار مجدد تخلف به دادگستری معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha