۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 84057166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمین و ساختمان‌های اوقافی بیشترین فراوانی شکایت در سامانه سامد مازندران

ساری - ایرنا - گزارش عملکردی شهریور ماه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت در مازندران موسوم به " سامد " نشان می‌دهد که زمین و ساختمان‌های اوقافی بیشترین فراوانی شکایت ثبت شده را در این سامانه از آن خود کرده است.

گزارش استانداری مازندران از نتیجه بررسی داده‌های سامد در شهریور ماه نشان می دهد که ۲۵۱ مورد ارتباط مردمی در این سامانه به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۹۳ مورد درخواست ، ۳۵ مورد انتقاد ، ۱۴ مورد شکایت ، چهار مورد گزارش و یک مورد پیشنهاد بوده است .

بر اساس این گزارش ، بیشترین موارد شکایت مردمی در باره زمین و ساختمان های اوقافی بوده که به دستور استاندار از طریق مبادی ذیربط رسیدگی شده و یا در حال پیگیری است.

همچنین از ۴۵ مورد انتقاد مطرح شده از شهروندان مازندرانی در سامانه سامد ، بیشترین فراوانی مربوط به افزایش قیمت و تورم  بوده است.  عملکرد سازمان ها ، بیماری خاص ،  اوضاع اقتصادی و افزایش قیمت آهن آلات و مصالح ساختمانی هم از دیگر مواردی بود که بیشترین انتقادات شهروندان مازندرانی را به دنبال داشت.

 در میان ۱۹۳ مورد درخواست ثبت شده در سامانه سامد استان هم بیشترین درخواست برای دریافت وام بانکی بوده است . مشکلات دانش آموزان ، اسناد مالکیت و بیمه بیکاری نیز از دیگر درخواست های شهروندان مازندرانی با بیشترین فروانی در ماه شهریور بوده است.

مرکز سامد به عنوان یک ساختار توانمند به طور عملی بستر وسیعی برای دریافت شکایت‌ها، انتقادها، پیشنهادها و ایده‌های مردمی و رسیدگی و پاسخگویی به آنها را با رعایت صرفه جویی در هزینه‌های زمانی و مالی فراهم کرده است.

یکی از مجاری سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در کشور سامانه تلفنی ۱۱۱ است که مردم در هر نقطه از استان می‌توانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح‌ها و ایده‌ها، شکایت و درخواست های خود را با کارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری کنند.

هدف از راه اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقا کیفیت پاسخگویی دستگاه‌ها و سازمان‌ها، تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی در کشور است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha