کرونا تماس مردم خمین با اورژانس را ۶ برابر کرد

خمین - ایرنا - سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین از ۶ برابر شدن تماس مردم با این مرکز پس از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: قبل از شیوع این ویروس به‌طور متوسط ۲ هزار تماس در ماه با این مرکز برقرار می‌شد که این تعداد در اسفند و فروردین پارسال به ۱۲ هزار مورد افزایش یافت.

«اسماعیل تیرانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون خدمت رسانی و انتقال ۱۳۰ بیمار مشکوک به کرونا از سوی عوامل اورژانس این شهرستان انجام شده است.
وی، نیروهای اورژانس را در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا دانست و بیان کرد: سه نفر از عوامل اورژانس ۱۱۵ در خمین به بیماری کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه هم اکنون در بهبودی کامل به سر می‌برند.

وی رضایتمندی مردم خمین از اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان را بیش از ۹۵ درصد دانست و اظهار داشت: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه در ماموریت‌های شهری اورژانس خمین  پنج دقیقه و در ماموریت‌های جاده‌ای ۱۰ دقیقه  است که از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی مرکز پیام ۱۱۵ و پایگاه دوم اورژانس شهری با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال و کمک یک خیر آغاز شده و این مرکز با مساحت ۳۰۰ متر مربع ایجاد می‌شود.
سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: مرکز هدایت بحران دانشکده علوم پزشکی این شهرستان نیز در حال راه‌اندازی است.
تیرانی یادآور شد: مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان با ۲۳ نیروی عملیاتی دارای یک مرکز اپراتوری، یک پایگاه شهری، سه پایگاه جاده‌ای و چهار دستگاه آمبولانس فعال است و ۹۸ درصد از نیروی آن دارای مدرک کارشناسی هستند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در کشور تا ۲۶ شهریور ۹۹ به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسیده است.

۲۶ شهریور به عنوان روز اورژانس و فوریتهای پزشکی نامیده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha