تردد بیش از ۲۲ میلیون خودرو در جاده‌های استان مرکزی

اراک - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، از تردد بیش از ۲۲ میلیون خودرو در جاده‌های این استان در یک ماه اخیر خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، «میثم سیفوری» افزود: ۷۰ دوربین مجهز به سامانه ترددشمار برخط، در جاده‌های ارتباطی استان رفت و آمد خودروها را ثبت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۲۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۸۷۲ تردد ماه گذشته توسط دوربین‌های ترددشمار ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: از این تعداد تردد حدود ۲۱ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس و ۷۹ درصد انواع خودروهای شخصی بوده است.

سیفوری ادامه داد: تردد ناوگان مسافری در محورهای شریانی استان ۱۳۹ هزار و ۲۴۹ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه یک درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت تردد خودروهای ورودی به استان با ۱۳ درصد کاهش به چهار میلیون و ۴۵۵ هزار و ۵۸۶ مورد رسیده است، ادامه داد: تردد خودروهای خروجی از استان نیز چهار میلیون و ۸۷۳ هزار و ۷۵۲ مورد بوده که بر این اساس استان مرکزی در ورود و خروج انواع خودرو بعد از تهران و البرز در جایگاه سوم قرار دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه ورود خودروهای عبوری به مرکز استان سه درصد کاهش داشته، گفت: خروج خودروها از مرکز استان نیز با یک درصد افزایش به ۲ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۵۳۱ مورد بوده است.

سیفوری با بیان اینکه به طور متوسط ۵۹ درصد ترددهای ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری مربوط به خودروهای با پلاک غیربومی بوده است، ادامه داد: محورهای آزادراه تهران-ساوه (رفت و برگشت) و شازند- اراک بیشترین ترددهای ثبت شده را داشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌ها اضافه کرد: بیشترین تخلف‌های سرعت غیرمجاز مربوط جاده قدیم ساوه –همدان، اتوبان ساوه - تهران و بالعکس و میانگین سرعت در راه‌های استان ۸۴ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: بیشترین تخلف سرعت مربوط به خودروهای شخصی با ۷۶ درصد و ناوگان باری با ۲۳ درصد بوده است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha