آمار کشته‌شدگان سوانح رانندگی در رباط‌کریم ٩ درصد کاهش یافت

تهران- ایرنا- معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری رباط‌کریم گفت: آمار کشته‌شدگان سوانح رانندگی طی پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه با کاهش ۹ درصدی به ۱۰ نفر رسیده که با وجود مسرت‌بخش بودن خبر اما نیاز به بازنگری جاده‌ها و رعایت قوانین توسط مردم همچنان الزامی است.

به گزارش ایرنا از فرمانداری شهرستان رباط کریم، سیاوش نوری روز سه شنبه در پنجمین کمیته فنی شورای حمل و نقل و ترافیک افزود: آمار تصادفات جاده ای منجر به فوت، خسارت و جرح در پنج ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. 

وی ادامه داد: در تصادفات جرحی با ۱۶ درصد کاهش،  شاهد مصدوم شدن ۳۷۹ نفر بوده ایم و در بخش تصادفات خسارتی نیز، شاهد خسارت دیدن ۶۸۱ خودرو بوده ایم که به نسبت مدت مشابه سال قبل با کاهش ۴ درصدی روبرو شده ایم.

نوری با اشاره به اینکه سوانح رانندگی سومین عامل مرگ و میر است، تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده سه عامل مهم راه،‌ خودرو و عامل انسانی باعث بروز انواع تصادفات و سوانح جاده‌ ای می ‌شود.

وی بیان کرد: با در نظر گرفتن تخریب های وارد شده به آسفالت آزاد راه ها و جاده ها به دلیل تغییرات آب و هوایی، کمبود اعتبارات لازم برای بهسازی و ترمیم جاده‌ها، از مردم درخواست داریم با سرعت مطمئن و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در مسیرها تردد کنند.

شهرستان رباط کریم با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران قرار گرفته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha