۷۲ نفر از مردم ثلاث‌باباجانی با علایم مسمومیت به بیمارستان مراجعه کردند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: در مجموع ۷۲ نفر از مردم روستای «شیخ‌صله» ثلاث باباجانی در مراکز درمانی با علایم مسمومیت پذیرش شدند که پس از ارایه خدمات ۶۹ نفر به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

جلیل بالایی دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا در خصوص مسمومیت برخی از اهالی روستای شیخ صله ثلاث باباجانی افزود: همچنین ۲ نفر نیز بستری و یک نفر نیز به دلیل دارا بودن بیماری زمینه ای به کرمانشاه اعزام شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه این موضوع با ورود فرماندار ثلاث باباجانی و تشکیل کمیته بهداشت کنترل و موضوع را در چند جنبه رصد کردند؛ ابتدا مدیریت آب با احتمال آلودگی بررسی و ضمن قطع آب و اقدام لازم برای تأمین آب شرب به صورت سیار و آب معدنی انجام شد تا نتیجه آزمایشات و نمونه گیری آب مشخص شود.  

وی اضافه کرد: در پی این موضوع استاندار کرمانشاه و نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز مساله را پیگیری کردند که خوشبختانه اوضاع عمومی روستا آرام است و موارد جدید مسمومیت کمتر شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: تیم بهداشت محیط، مبارزه با بیماری ها و آب و فاضلاب استان با حضور در منطقه موضوع را بررسی خواهند کرد.

وی اعلام کرد: امکانات لازم هم برای ارایه خدمات درمانی و پزشکی موردنیاز پیش بینی شده است و به عنوان یک بحران محلی در کنترل فرماندار ثلاث باباجانی و تیم شهرستان است.
بالایی گفت: بررسی علل این حادثه ادامه دارد و منتظر اظهارنظر کارشناسان هستیم که احتمال آلودگی نقطه ای پیش بینی می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ارتباط با مسمومیت برخی از اهالی روستای شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی به ایرنا گفت: به احتمال قوی مسمومیت مردم این روستا به دلیل آلودگی آب بوده است.

دکتر «ابراهیم شکیبا» با بیان اینکه نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز بازدیدهایی از محل داشتند، افزود: فردا سه شنبه نیز تیمی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب و هلال احمر به منظور شناسایی علل و رفع مشکل عازم روستای شیخ صله می شود.

روستای شیخ صله در شهرستان ثلاث باباجانی و در نقطه صفر مرزی واقع شده است.

شهرستان ثلاث باباجانی با ۳۸ هزار نفر جمعیت در ۱۳۶ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها