۳۶ پزشک متخصص به کادر درمان علوم پزشکی لارستان اضافه شدند

لارستان- ایرنا- معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: ۳۶ پزشک متخصص در رشته های مختلف به کادر درمانی این دانشکده اضافه شدند که فعالیت این پزشکان از اواخر شهریورامسال (۱۳۹۹) در بیمارستان ها و مراکز درمانی در شهرهای لار، خنج، اوز و بیرم آغاز می‌شود.

محمد هادی شمسایی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد پزشک متخصص در رشته های ارتوپدی، بیماریهای اعصاب و روان، داخلی، عفونی، قلب و عروق، بیهوشی، پوست، جراح عمومی، چشم، رادیولوژی، روانپزشک، زنان، اطفال، طب اورژانس، گوش و حلق و بینی و آسیب شناسی هستند که با تقسیم بندی مناسب در بیمارستانهای لار، خنج، اوز و بیرم مشغول به خدمت می شوند.

وی بیان کرد:توزیع و آغاز فعالیت این پزشکان در بیمارستان ها و مراکز درمانی بر اساس اولویت ، با نگاه عادلانه و به فراخور نیاز مردم منطقه خواهد بود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان اضافه کرد: با توجه به بروز بیماری کرونا و افزایش میزان فعالیت کادر درمان بویژه در بیمارستان های معین کرونایی نیاز به پزشکان متخصص بیش از پیش احساس می شود که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاکنون توجه ویژه ای به این منطقه داشته است.

شمسایی گفت: با اضافه شدن این ۳۶ پزشک متخصص، مجموع پزشکانی که در دولت تدبیرو امید و از سال ۹۳ تا ۹۹ جذب مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان شده  ۱۸۸ نفر هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان هم اینک زرد است و با توجه به همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و میزان افزایش استفاده از ماسک روند مبتلایان به کرونا در این خطه ظرف یک ماه گذشته تا حدودی کمتر شده است.

 شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۸۷ کیلومتری شیراز واقع شده است.

بنا به اظهار سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر شنبه ( پانزدهم شهریور۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۸۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۷۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۴ هزار و ۶۶۶ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۲ هزار و ۱۵۴ نفر رسید و ۲۹ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha