علوم‌پزشکی ایران دانشجوی انتقالی دندانپزشکی می‌پذیرد

تهران- ایرنا- دانشگاه علوم پزشکی ایران شرایط پذیرش دانشجویان ایرانی انتقالی از خارج از کشور در رشته دندانپزشکی را اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی ایران، این دانشگاه در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ از میان دانشجویان ایرانی متقاضی انتقال از خارج از کشور، در رشته دندانپزشکی دانشجو می پذیرد. بر این اساس، این دانشجویان پس از بررسی و در صورت داشتن شرایط لازم برای مصاحبه به پردیس بین الملل معرفی خواهند شد و پذیرفته شدن آنها منوط به موفقیت در مصاحبه علمی است.

شروط پذیرش این گروه از دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی ایران از این قرار است: شرط اول؛ اخذ معرفی نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. معدل کل دیپلم حداقل ۱۶. معدل کتبی دیپلم حداقل ۱۶. معدل کل پیش دانشگاهی حداقل ۱۶. مجموع سه معدل فوق مساوی و بالاتر از عدد ۵۰ باشد.

در شرط دوم پذیرش دانشجوی ایرانی متقاضی انتقال از خارج از کشور در رشته دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران آمده است: اخذ معرفی نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. مجموع سه معدل (معدل کل دیپلم. معدل کتبی دیپلم. معدل کل پیش دانشگاهی) مساوی و بالاتر از عدد ۵۲ باشد.

همچنین، بر اساس مصوبه ۷ شهریور ۹۷ شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، انتقال دانشجویانی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی (دهم دی ماه ۱۳۹۷) در دانشگاه های خارج از کشور در رشته های علوم پزشکی شروع به تحصیل می کنند، به داخل کشور ممنوع است.

متقاضیان می توانند به ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha