۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۱۲
کد خبر: 84024768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی بخش عمده‌ای از ارتفاعات دهنو خنج مهار شد

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۱۲
کد خبر: 84024768
آتش‌سوزی بخش عمده‌ای از ارتفاعات دهنو خنج مهار شد

لارستان-ایرنا-مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: آتش‌سوزی بخش عمده‌ای (بالای ۹۰ درصد) از ارتفاعات دهنو شهرستان خنج واقع در جنوب این استان مهار شده است و تا ساعاتی دیگر با کمک نیروهای امدادی به طور کامل خاموش خواهد شد..

رحیم آزادی، چهارشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتش‌سوزی که علت آن مشخص نیست از روز گذشته (یازدهم شهریورماه ۹۹) در سطح وسیعی از ارتفاعات رشته کوه لیتو در شمال خنج مشرف به روستای دهنو در هفت کیلومتری شمال شرق خنج آغاز شد.

وی بیان کرد: وزش باد، گرمای سوزان، خشکی علف‌های هرز و همچنین پوشش انبوه مرتعی در منطقه بر شدت و گسترش این حریق در ارتفاعات یاد شده در ۲ شبانه روز گذشته افزوده است.

آزادی اضافه کرد: منطقه‌ای که آتش‌سوزی در آن حادث شده، سخت گذر و دارای شیب‌های تند است و به همین سبب، با هماهنگی‌های انجام شده، یک فروند بالگرد به این منطقه اعزام شده و از طریق این بالگرد، حمل و نقل تجهیزات، نیروهای امدادی و مردمی به محل آتش‌سوزی در حال انجام است.

به گفته وی، منطقه‌ای که حریق در آن رخ داده به دلیل بارش‌های سال زراعی جاری، دارای پوشش انبوه مرتعی است.

آزادی، با بیان اینکه علت این آتش سوزی در حال بررسی است، افزود: هنوز وسعت این آتش‌سوزی، میزان خسارت و گونه‌های گیاهی که طعمه حریق شده، مشخص نیست

لیتو، دومین منطقه شکار ممنوع شهرستان خنج است.

شهرستان خنج در فاصله ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha