هشت هزار واحد مسکن روستایی برای سیل‌زدگان همدان بهره‌برداری شد

همدان- ایرنا- هشت هزار مسکن جدید روستایی برای سیل‌زدگان سال ۱۳۹۸ استان همدان به صورت همزمان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز /پنجشنبه/ بهره‌برداری شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در آیین بهره برداری از این واحدهای مسکونی در روستای "رباط شورین" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع ۱۰ هزار واحد برای سیل زدگان همدان با اعتبار یک هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره)، کمک بلاعوض دولت و آورده متقاضی احداث شده است.

حسن ظفری ادامه داد: از میان ۱۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل سال گذشته، هشت هزار واحد از تسهیلات بازسازی این نهاد استفاده کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان عنوان کرد: همچنین ۲ هزار واحد روستایی نیز از تسهیلات بهسازی استفاده کرده و بهره برداری شدند.

وی اظهار داشت: برای احداث این ۱۰ هزار واحد از تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض و سیمان رایگان هدیه رهبر معظم انقلاب استفاده شده است و این طرح به صورت متمرکز در روستای شورین در استان همدان افتتاح می شود.

گفتنی است در سیلاب ۱۱ و ۱۲ فروردین سال گذشته، خسارت ۹ هزار واحد احداثی، ۶ هزار واحد تعمیری و چهار هزار واحد معیشتی در سطح استان با حضور بازرسان ارزیابی شد.

در مجموع ۱۸ هزار و ۸۷۶ واحد در قالب احداثی، تعمیری و معیشت در خسارت سیلاب مورد ارزیابی قرار گرفت که در مرحله نخست ۳۵۵ میلیارد تومان، مرحله دوم ۳۶۵ میلیارد تومان و در مجموع ۷۱۷ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای این واحدها مصوب و به استان همدان ابلاغ شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، به قصد سفری یک‌روزه وارد استان همدان شده است. کلنگ‌زنی ٢٠٠٠ واحد مسکونی محرومان در روستای کردآباد و افتتاح هشت هزار واحد مسکونی احداث شده برای سیل زدگان سال گذشته بخشی از برنامه دکتر محمدباقر نوبخت در این سفر است.

بازدید از بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان همدان و شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی استان و همچنین امضاء تفاهم‌نامه‌های جهش تولید و ٢ هزار واحد مسکونی محرومان از دیگر برنامه‌های دکتر نوبخت در این سفر اعلام می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha