۲۴ هزار واحد روستایی در چهارمحال و بختیاری مقاوم‌سازی شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۸۴ هزار واحد روستایی در استان تاکنون ۵۰ درصد آن معادل حدود ۲۴ هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.

سهراب رییسی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با این وجود هنوز نیمی از واحدهای روستایی استان استاندارد مقاوم‌سازی ندارد و می‌طلبد در این خصوص اعتبارات بیشتری به استان اختصاص داده شود.

وی افزود:در خصوص مقاوم‌سازی مسکن روستایی در مقایسه با استاندارد کشوری در وضعیت خوبی قرار داریم و بنا بر هدفگذاری انجام شده در سالجاری سه هزار مسکن دیگر در استان مقاوم‌سازی می‌شود.

رییسی تصریح کرد: این استان در بخش تهیه، اجرا و بازنگری طرح‌های هادی نیز جزو استان‌های پیشرو به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از جذب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات بلاعوض برای اجرای طرح مسکن محرومین در استان خبر داد و گفت: در گام نخست ۲ هزار و ۴۴۰ واحد برای استان در نظر گرفته شد اما با سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان یک هزار واحد دیگر نیز به سهمیه استان اضافه شد.

وی در ادامه به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار استان نیز اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۸۰۰ تقاضای مسکن در این مناطق وجود دارد که نیاز به تامین زمین دارد و چنانچه زمین آن تامین شود می‌توان تسهیلات موردنیاز را در اختیار متقاضیان قرار داد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۹۷۹ هزار نفر جمعیت ۱۰ شهرستان و بیش از ۸۰۰ روستا و آبادی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha