سلامت جسم و روان دانشجویان پایش می‌شود

تهران- ایرنا- رییس دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، از اجرای طرح پایش سلامت جسم و روان دانشجویان در آستانه شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: بخشی از این طرح شامل حمایت روانی، اجتماعی و بهداشتی دانشجویان دارای تجربه ناخوشایند از کووید ۱۹ است.

منصوره سادات صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا با اشاره به برنامه های این مرکز برای شروع سال تحصیلی اظهار داشت: طرح پایش و غربالگری سلامت (روان و جسم) امسال برای اولین بار برای همه دانشجویان شاغل به تحصیل در سراسر کشور اجرا می شود.

وی با اشاره به دو مرحله ای بودن این طرح، توضیح داد: این طرح امسال در دو مرحله اجرا می شود؛ مرحله اول که برای همه دانشجویان شاغل به تحصیل است، از شنبه ۱۵ شهریورماه و همزمان با شروع سال تحصیلی و مرحله دوم برای دانشجویان ورودی جدید از آبان ماه آغاز خواهد شد.

به گفته این مقام مسوول سازمان امور دانشجویان، هدف مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، اجرای این طرح برای همه دانشجویان در همه مقاطع هست.

رییس دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ادامه داد: این طرح به صورت مجازی برای دانشجویان به اجرا درمی آید و با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ تغییراتی در پرسشنامه های قبلی این طرح اعمال شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: همچنین برای حمایت های روانی، اجتماعی و بهداشتی از دانشجویانی که در زمینه کووید ۱۹ تجارب ناخوشایند داشتند، سوال هایی به این پرسشنامه افزوده شده است و دانشجویان نیازمند دریافت خدمات حتما توسط مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان پیگیری خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت اجرای این طرح به صورت منسجم در دانشگاه ها، اظهار امیدواری کرد که اجرای این طرح بتواند گام مهمی در برنامه ریزی های مناسب پیشگیرانه و مداخله ای در زمینه ارتقای سواد سلامت دانشجویان باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha