سلامت خانواده، موضوع نگرانی ۵۰ درصد دانشجویان در شرایط کرونا

تهران-ایرنا- مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: بر اساس پژوهش‌های به عمل آمده، ۵۰ درصد دانشجویان در شرایط فعلی کرونا نگران خانواده‌های خود هستند.

منصوره سادات صادقی روز یکشنبه در نشست خبری سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: بر اساس بررسی های به عمل آمده، افرادی که دارای بیماری زمینه ای و سیستم امینی ضعیف تر هستند، بیشتر دچار مشکلات ناشی از کرونا می شوند.
وی افزود: اگر دانشجویان به خاطر تاب آوری، مسئولیت پذیری و خود مراقبتی، سیستم ایمنی ضعیف تری داشته باشند، بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند.
وی گفت: در پژوهشی که در مورد کرونا انجام دادیم؛ ۳۰ تا ۴۰ درصد دانشجویان از شرایط ایجاد شده به دلیل کرونا راضی بوده و در پویش های مرتبط با این بیماری شرکت کردند؛ به همین منظور پویش ترم کرونا راه اندازی شد و بیش از هزار اثر از دانشجویان دریافت کردیم.
مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ادامه داد: همچنین کمپین بزرگ دانشجویی در خانه می مانیم راه اندازی شد که با سه گام چگونه گذراندن دوران قرنطینه، راه های افزایش نشاط و تاب آوری فردی و اجتماعی همچنین ایران را سرشار از همدلی کنیم، همراه بود.
صادقی تاکید کرد: ۱۵۰ مرکز مشاوره و بهداشت در این پویش فعال شدند و بیش از سه هزار اثر به دست ما رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha