گردهمایی جامعه دانشگاهی برای تسلیت به همسر رئیس‌جمهورِ شهید

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان و مدیران این وزارتخانه، استادان و روسای دانشگاه‌های تهران برای تسلیت به همسر شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دانشگاه شهید بهشتی، محل تدریس وی گردهم آمدند و ضمن گرامیداشت یاد شهدای این حادثه به دکتر جمیله علم‌الهدی تعزیت گفتند.

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، محمد علی زلفی گل امروز (یکشنبه) در این مراسم به مناسبت تسلیت به خانم دکتر جمیله علم الهدی، استاد دانشگاه و همسر شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی، اظهارداشت: با اعلام خبر سانحه هوایی برای رییس جمهور در هیات دولت، همه متأثر شدند چرا که ایشان همواره به فکر مردم و منافع آنها بود. او درس بزرگی داد که مسئولان ملی نباید جز به منافع مردم فکر کنند.


وزیر علوم بیان کرد: آیت‌الله رئیسی به معنای واقعی پهلوان بود به این معنی که در رقابت رعایت عدالت، وجدان، تقوا و انصاف را داشت و به هیچ عنوان مرزهای اخلاقی را کنار نگذاشت. او برای خدمت به مردم سرازپا نمی شناخت و خالصانه، متواضعانه و بی منت به مردم خدمت می کرد و همیشه پیگیر امور بود.

گردهم‌آیی جامعه دانشگاهی برای تسلیت به همسر رئیس‌جمهور شهید/ حضور وزیر علوم و معاونان


وی ادامه داد: یکی از درس های بزرگ آیت‌الله رئیسی این بود که سعی نکنیم به امور به عنوان رفع تکلیف نگاه کنیم و پیگیر مسایل باشیم.


وزیر علوم از مردم به دلیل حماسه حضور و قدرشناسی در تشییع پیکر شهدا تشکر کرد و گفت: در تمام دانشگاه ها مراسم‌ خودجوش در حال برگزاری است و این نشان می دهد وقتی برای خلق خدا کار کنیم، خدا ما را عزیز می کند

ما یک پهلوان سیاسی و اجرایی را از دست دادیم و چتر ایشان همیشه باز بود و همه افراد با سلایق در زیر این چتر قرار داشتند. آیت الله رییسی می گفت مردم به ما اعتماد کردند و باید قدر این اعتماد را بدانیم و برای خدمت به این مردم نباید لحظه ای درنگ کرد.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت شهادت رییس جمهور هشتم گفت: رییس جمهور شهید همه را کنار خود می‌پذیرفت و پست و مقام تغییری در احوال ایشان ایجاد نمی کرد.

گردهم‌آیی جامعه دانشگاهی برای تسلیت به همسر رئیس‌جمهور شهید/ حضور وزیر علوم و معاونان


حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی ادامه داد: این شهید عنصر خستگی ناپذیری بود و این صفت موجب حیرت همگان بود. با وجود او انتخاب رییس جمهور بعدی کار دشواری است؛ زیرا خدمت به مردم را ارزش می داند و مردم برای او همواره مهم بوده است.

گردهم‌آیی جامعه دانشگاهی برای تسلیت به همسر رئیس‌جمهور شهید/ حضور وزیر علوم و معاونان


مراسم یادبود شهید جمهور ایت الله سید ابراهیم رییسی با حضور وزیر علوم، معاون مالی، اداری و منابع این وزارتخانه، نماینده جنبش بین المللی ضد صهیونیست و روسای دانشگاه‌های تهران و اعضای خانواده دانشگاه شهید بهشتی همچنین سرکار خانم دکتر علم الهدی در مرکز همایش‌های شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha