بیش از هزار مورد بازرسی بهداشت محیط در دهه اول محرم در کرمانشاه انجام شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تشریح اقدامات و نظارت‌های معاونت بهداشتی دانشگاه در دهه اول محرم، گفت: تاکنون بیش از هزار و ۱۴۰ مورد بازرسی از طریق بازرسان بهداشت محیط مراکز بهداشت تابعه و ۱۹۱ مورد گشت مشترک با ادارات تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی از هیات‌های مذهبی استان انجام شده است.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمان با آغاز ماه محرم نظارت‌های بهداشت محیطی بر فعالیت هیات‌های برگزارکننده آیین های سوگواری امام حسین (ع) در مساجد، تکایا و حسینیه‌های شهرستان‌های استان با هدف کنترل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در راستای مقابله با کرونا در استان تشدید شد.

وی اظهار داشت: همچنین بیش از ۱۷۵ جلسه آموزشی با موضوع رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا جهت دست اندرکاران هیات های استان انجام گرفته است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در این مدت در راستای نظارت های بهداشتی به ۲۵ هیات در شهرستان های استان که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند تذکر قانونی داده شد.

شکیبا افزود: همچنین بیش از ۱۲۹۰ مورد کلرسنجی و نمونه برداری از آب شرب هیئات نیز  انجام شده است.

به گفته او، در راستای مقابله با بیماری کرونا در استان، نظارت بر اجرای پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا پایان ماه محرم و صفر ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها