۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 857
کد خبر: 84017332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استان اردبیل در تامین اقلام دارویی و کنترلی کرونا خودکفاست

اردبیل - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد که این استان در تامین اقلام دارویی و کنترلی کرونا خودکفا بوده و همه نیاز خود را تامین کرده است.

به گزارش ایرنا ، دکتر محسن ارزنلو روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز داروساز در اردبیل گفت: اقلام  دارویی، ماسک، مواد ضدعفونی کننده، لباس ضد کرونا در استان تامین شده و به مقدار کافی موجود است.

وی بیان کرد: در شرایطی که کرونا در استان شیوع یافت، برغم کمبود امکانات محافظتی و پیشگیرانه بهداشتی، با تلاش کارکنان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، استان اردبیل با ایجاد چندین کارگاه و کارخانه تولیدی الکل طبی، ماسک سه لایه و n۹۵ در تامین و تهیه اقلام بهداشتی به خودکفایی رسید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، با گرامیداشت روز داروساز و با بزرگداشت نام زکریای رازی دانشمند و شیمی‌دان بزرگ ایرانی، روز داروساز را فرصت مناسبی برای یادآوری و تجلیل از نقش مهم داروسازان در چرخه نظام سلامت عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش کلیدی داروسازان در چرخه درمان اظهارداشت: خدمات داروسازان مربوط به روز و مقطع زمانی مشخصی نیست و به صورت شبانه‌روز ادامه دارد و به همین مناسبت لازم است که از همه داروسازان که در پاندمی کرونا، امور مربوط به تامین دارو را به عهده دارند، تقدیر شود.

دکتر ارزنلو جامعه داروسازان را از اصناف خدوم و دلسوز و دغدغه‌مند در فرایند رسیدگی به دردمندان و بیماران دانست و ادامه داد: در سایه همکاری همه داروسازان می توان گام‌های مهم و ارزشمندی در اعتلای فرهنگ سلامت جامعه برداشت.

به گزارش ایرنا، در این آیین به مناسبت بزرگداشت روز داروساز برگزار شد، تعدادی از داروسازان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل مورد تجلیل قرار گرفتند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha