۲ محصول فناورانه در کرمان به مرحله تولید رسید

کرمان - ایرنا - ۲ محصول دستگاه فلومتر اسلاری و شیرآب شنیداری هوشمند با تلاش متخصصان و نخبگان جوان و نوجوان در حوزه فناوری استان کرمان به مرحله تولید و عرضه به بازار رسید.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پنگان الکترونیک کرمان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دستگاه فلومتر اسلاری یکی از نیازهای استراتژیک در کنترل فرآیند و افزایش بازده خطوط تولید کارخانجات به ویژه در صنایع فولادی و معدنی است که پس از ۲ سال تحقیق و آزمایش در محیط های صنعتی توسط محققان این شرکت تولید شده است.

علی اسماعیلی افزود: این دستگاه به واسطه نیاز به دانش فنی بالا در طراحی و تولید، قیمت و ارزش افزوده بالایی داشته و به دلیل برخورداری از پتانسیل فروش بالا در بازارهای داخلی و خارجی یک محصول ارزشمند به شمار می آید.

وی تصریح کرد: فلومترهای الکترومغناطیسی به دلیل نداشتن قطعات متحرک و داشتن دقت بسیار بالا و توانایی اندازه گیری طیف وسیعی از سیالات، کاربرد بسیار زیادی در صنایع گوناگون دارد و با توجه فعالیت گسترده ای که سیستم های اقتصادی داخل و خارج از کشور در این حوزه دارند، بازار بسیار گسترده ای برای آن می توان متصور شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پنگان الکترونیک کرمان اظهار داشت: این دستگاه به دلیل نیاز به دانش فنی بالا در طراحی و تولید، قیمت و ارزش افزوده بالایی داشته و به دلیل برخورداری از پتانسیل فروش بالا در بازارهای داخلی و خارجی یک محصول ارزشمند به شمار می آید.

وی تاکید کرد: در طراحی این دستگاه با استفاده از تکنیک های جدید و بومی در طراحی و ساخت، امکان ساخت و تولید این محصول در گرید صنعتی و رقابتی در داخل کشور فراهم شده است و استفاده از این تکنیک ها در این محصول موجب شده تا دقت محصول در مقایسه با نمونه های داخلی بسیار بالاتر رود و با جدیدترین نوع از محصولات روز اروپا قابل رقابت باشد.

اسماعیلی بیان کرد: عمر مفید بالاتر با توجه به کاهش تاثیرپذیری سایش مواد بر عملکرد دستگاه، دقت بالاتر اندازه گیری و کاهش تأثیر نویزهای محیطی از جمله مزایای این محصول نسبت به نمونه های مشابه خارجی است.

وی با اشاره به مشکلات تحریم و نوسانات ارزی افزود: نمونه نهایی و آزمایش شده این محصول بعد از ۲ سال تحقیق و آزمایش نمونه های مختلف در محیط های صنعتی، در اوایل سال ۹۹ بهره برداری و به صنایع مختلفی ارائه شد.

شیرآب شنیداری هوشمند برای نخستین بار در کرمان تولید شد

با تلاش سه ماهه سه نفر از دانش آموزان عضو کانون خلاقیت، نوآوری و شکوفایی پارک علم و فناوری کرمان شیرآب شنیداری هوشمند برای اولین بار در ایران طراحی و ساخته شد.  

دانش آموز نخبه کرمانی با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف آب گفت: این شیر آب طراحی شده از طریق صحبت کردن قادر به اجرای دستورات است و این نوآوری علاوه بر اینکه می تواند در صرفه جویی آب نقش موثری داشته باشد، به دلیل عدم تماس با شیر آب در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سایر آلودگی ها موثر است.

محمد حسن زاده با بیان اینکه این شیر طراحی شده قابلیت باز و بسته شدن از طریق سنسورهای مادون قرمز بدون تماس دست را دارد افزود: در طراحی این دستگاه از امکانات مکانیکی، الکترونیکی و برنامه نویسی استفاده شده است، با استفاده از نرم افزارهای برنامه نویسی دستورهای مربوط به سنسورهای دستگاه ارائه شده و دستگاه عمل می کند.

وی با اشاره به اینکه این محصول بومی با یک چهارم قیمت نمونه خارجی به مرحله تولید رسیده است تصریح کرد:  اغلب قطعات این دستگاه را خودمان طراحی کرده و ساختیم و غالب مواد اولیه ایرانی و بومی هستند و تنها بخش کوچکی از قطعات نرم افزاری خارجی است.

این دانش آموز نخبه کرمانی تاکید کرد: محصول تولید شده ما هیچ نمونه مشابهی در داخل ندارد و نمونه خارجی شبیه محصول ما با امکانات کمتر در بازار موجود است.

 وی با بیان اینکه تاکنون فرد سرمایه گذاری که هزینه های تولید این محصول را برعهده گیرد و روانه بازار کند داوطلب نشده است تصریح کرد: برای ادامه راه نیازمند حمایت مسئولان و سرمایه گذاران هستیم و قطعا با راه اندازی خط تولید این محصول عده ای مشغول به کار می شوند و می توانیم کارآفرینی مطلوبی داشته باشیم.

 وی تاکید کرد: پارک علم و فناوری کرمان در همه مراحل اجرای این طرح یاری گرما بود و تامین مالی این پروژه از طریق این مرکز صورت گرفت و پارک علم و فناوری برای ایده های نوین ارزش بسیاری قائل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha