۴ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83883063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میدان دواب بوکان پس از ۳ ماه بازگشایی می‌شود

۴ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۶
کد خبر: 83883063
میدان دواب بوکان پس از ۳ ماه بازگشایی می‌شود

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری بوکان گفت: میدان دواب این شهرستان که به علت شیوع بیماری کرونا طی بیش از سه ماه گذشته تعطیل شده بود، از هفته آینده با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دوباره بازگشایی خواهد شد.

لقمان خسروپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میدان دواب این شهرستان که یکی از میادین بزرگ شمال غرب کشور محسوب می شود، به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به مدت بیش از سه ماه متوالی تعطیل شده بود.

وی با بیان اینکه بازگشایی میدان دواب و تداوم فعالیت آن منوط به استفاده حاضران از ماسک است، افزود: پیمانکار میدان دواب شهرستان موظف به تهیه ماسک به اندازه نیاز و فروش آن به قیمت مصوب در ورودی های بازار و جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک خواهد بود.

سرپرست فرمانداری بوکان اضافه کرد: پیش بینی شده که با تصویب ستاد مقابله با کرونا، این میدان با رعایت کامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت و پروتکل های لازم در این زمینه فعالیت کند.

وی بیان کرد:  بحث سلامتی و جان مردم قابل چشم‌پوشی و اغماض نیست و در صورت گزارش بازرسان و کارشناسان مرکز بهداشت و عدم استفاده از ماسک، تعطیلی دوباره شنبه بازار میدان دواب قطعی خواهد بود و اجازه فعالیت نخواهد داشت.

خسروپور با بیان اینکه  حداقل ۲۰ نفر از نیروهای پیمانکار میدان دواب با لباس و کاور مختص به خود در داخل بازار حضور مستمر داشته باشند، افزود:  شهرداری قبل از بازگشایی و بعد از تعطیلی بازار نسبت به ضدعفونی میدان دام  اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ چوب‌دار در جوار این بازار فعال و در این محدوده ساکن و زندگی می‌کنند، اظهار داشت: علاوه بر این افراد عده زیادی از چوبداران مناطق و شهرستان‌های مجاور نیز از جمله شهرستان سقز نیز به این میدان مراجعه می‌کنند که این امر موجب ازدحام شدید در آن می‌شود.

میدان دواب بوکان یکی از میادین بزرگ غرب کشور است که گوشت استان‌های تهران، قم و دیگر شهرهای پرجمعیت کشور را تامین می‌کند که علاوه‌بر خرید و فروش دام دیگر اقلام زندگی مردم از مواد غذایی گرفته تا اثاثیه منزل در حاشیه این بازار نیز خرید و فروش می‌شود.

هر هفته حدود سه هزار راس دام سبک و ۵۰۰ راس دام بزرگ وارد این بازار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha