حیات هنر نمایش در دوران کرونا با جشنواره «تئاتر در خانه» سمنان

سمنان-ایرنا- رییس انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان گفت: انجمن نمایش استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، به منظور فعال نگهداشتن هنرمندان و علاقه‌مندان هنرهای نمایشی، فراخوان جشنواره مجازی «تئاتر در خانه» را منتشر کرد.

احمد مرادی حقیقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: کلیه افراد می توانند در این جشنواره که با هدف تقویت مخاطب برای هنر نمایش در دوران شیوع کرونا طراحی شده شرکت کنند و با تصویربرداری از آثار خود در بخش نمایش خانگی، استنداپ کمدی، پانتومیم و نمایش عروسکی به دبیرخانه مجازی این جشنواره ارسال کنند.

وی تاکید کرد:  علاقه مندان می توانند آثار نمایشی خود را در قالب فایل ویدیویی با دوربین تلفن همراه در لوکیشن ثابتی از خانه تصویربرداری و در حداکثر زمان پنج دقیقه تا تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ به صفحه اینستاگرامی  anjoman.namayeshsen و یا شماره واتس آپ ۰۹۰۵۲۳۷۳۵۲۹ ارسال کنند.

مرادی افزود: این جشنواره راهکاری برای فراموش نشدن  هنرهای مختلف به ویژه هنر نمایش است و هنرمندان این رشته هنری دچار آسیب اقتصادی و شغلی شده‌اند از این فرصت برای افزایش مخاطبان نمایش می توانند استفاده کنند تا در آینده با بازگشایی سالن های نمایش مخاطبان خود را از دست ندهند.

وی تاکید کرد: فراخوان این جشنواره به صورت مردمی طراحی و منتشر شده است و هنرمندان فعال در حوزه نمایش می توانند با راهنمایی های خود به بستگان و اطرافیان خود استعداد آنها را محک بزنند و در این جشنواره شرکت دهند؛ امید است روزی هنرمندان را دوباره روی صحنه های نمایش شهر ببینیم.

وی خواستار اطلاع رسانی این جشنواره شد و بیان داشت: این جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور ایجاد انس و الفت و همدلی میان تئاتر و تماشاگران و حفظ این سرمایه گرانبها و تنها حامی و پشتوانه بی بدیل تئاتر، با حفظ شعار «ویروس کرونا را شکست می دهیم و حمایت از پروتکل های بهداشتی» منتشر شده است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان یادآور شد: هنرمندان و فعالان هنرهای نمایشی نیز می توانید آثار خود را در موضوعات و محورهای مختلف در رابطه با ویروس کرونا و موضوعات آزاد که در فراخوان آمده است در این جشنواره شرکت دهند.

با وجود ممنوعیت اجرای نمایش از اسفندماه سال گذشته،  ۳۰ نمایش در سال ۹۸ در استان سمنان به روی صحنه رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha