۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 84030334
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره استانی تئاتر فارس، مجازی برگزار می‌شود

۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹
کد خبر: 84030334
جشنواره استانی تئاتر فارس، مجازی برگزار می‌شود

شیراز-ایرنا-رییس انجمن هنرهای نمایشی فارس گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و اعلام وضعیت هشدار در این استان، انجمن هنرهای نمایشی، جشنواره تئاتر استانی ۹۹ را به‌ صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در گزارش روز دوشنبه خود به نقل از احمد وامق افزود: تمام گروه‌های نمایشی این استان که از مهر ۱۳۹۸ تا مهرماه ۱۳۹۹ نمایشی را اجرا کرده یا در مرحله بازبینی و آماده اجرا دارند، می‌توانند سه نسخه از فیلم اجرای خود را برای بازبینی به دبیرخانه تحویل دهند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی فارس اظهار داشت: برگزاری جشنواره تئاتر استانی از برنامه‌های مستمر و سالانه انجمن هنرهای نمایشی در کشور است و هر ساله این جشنواره با اعلام فراخوان در بهار آغاز می‌شود و با تمرین گروه‌های نمایشی ادامه پیدا می‌یابد اما امسال به دلیل شیوع کرونا انجمن هنرهای نمایشی، بودجه جشنواره را به بهبود زیرساخت‌ها و کارکردهای آموزشی اختصاص داد.

وامق با بیان اینکه عدم برگزاری جشنواره منجر به توقف فعالیت هنرمندان و همچنین متضرر شدن استان بود، گفت: با توجه به ابلاغ ستاد استانی کرونا و در اختیار قرار نداشتن مکان مناسب برای تمرین گروه‌های نمایشی و همچنین بخشنامه مرکز هنرهای نمایشی مبنی بر فرستادن نمایش‌های برگزیده تا آذرماه ۹۹، از این رو تصمیم بر این شده که جشنواره به ‌صورت مجازی برگزار شود.

وی، با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فجر شرایط ویژه‌ای برای برگزاری جشنواره پیشنهاد کرده است، بیان داشت: مرکز هنرهای نمایشی از استان‌هایی که در وضعیت قرمز و هشدار هستند درخواست کرده است که سه نمایش برای ورود به جشنواره بین‌المللی فجر معرفی کنند.

وامق ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و انجمن نمایش این استان، هیچگونه تعهدی برای اختصاص مکان تمرین به گروه‌ها ندارد.

به گفته وی، آثار برتر در آذرماه ۹۹ به ‌صورت اینترنتی نمایش و برای عموم پخش خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha