۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 1828
کد خبر: 83824104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب آشامیدنی جیرفت و عنبرآباد مصوب شد

جیرفت - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از تصویب ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح انتقال آب آشامیدنی این ۲ شهرستان از سد ۳۳۶ میلیون مترمکعبی جیرفت خبر داد.

ذبیح‌الله اعظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصویب این میزان اعتبار را نتیجه دیدار خود با محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد و افزود: با دستور مستقیم معاون رییس جمهوری این میزان اعتبار، مصوب و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

وی مجموع بودجه طرح انتقال آب آشامیدنی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در نشست با رییس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد تمامی بودجه این طرح در ردیف بودجه لحاظ شود.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در خانه ملت از رایزنی برای رفع مشکلات زیرساختی این منطقه خبر داد و افزود: در ادامه این نشست همچنین مقرر شد در مورد تخصیص ردیف بودجه برای خط انتقال برق فشار قوی ۱۳۲ کیلوولت راین به ساردوئیه جیرفت در راستای تامین برق معادن و شهر ساردوئیه با همکاری معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت مساعدت شود.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند استفاده از آب سد جیرفت، مشکل کمبود آب آشامیدنی این ۲ شهرستان را برطرف می‌کند. این طرح سال‌ها معطل تخصیص اعتبار بود.

سد جیرفت یکی از سدهای بزرگ و پیشرفته در کشور محسوب می‌شود و یک سد بتنی ۲ قوسی است که ارتفاع آن از پی ۱۳۴ متر و درازای تاج آن ۲۷۷ متر است.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

شهرستان عنبرآباد نیز در فاصله ۲۶۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.