ضرورت اجرای دستورالعمل های پیشگیری از کرونا در پادگان های ناجا

تهران - ایرنا- مدیرکل بهداشت معاونت بهداد نیروی انتظامی بر ضرورت حسن اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی پیشگیری از کرونا در پادگان‌ها و مراکز آموزش نیروی انتظامی تاکید کرد و از استمرار غربالگری و پایش سلامت کارکنان وظیفه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، عباس عظیمی کیا روز چهارشنبه افزود: از ابتدای شیوع کرونا، رعایت اصول و موازین بهداشتی و پیشگیرانه در پادگان ها و مراکز آموزش با توجه به تعدد این مراکز و تجمع افراد بسیار مورد توجه و پیگیری قرار گرفت.

مدیر کل بهداشت معاونت بهداد ناجا ادامه داد: در همین راستا دستورالعمل های کنترل و پیشگیری از کرونا که از سوی وزارت بهداشت تدوین شده به کلیه پادگان ها و مراکز آموزش ناجا ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: بر اساس این دستورالعمل ها تمام مراکز آموزش ناجا ملزم به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هستند و رعایت فاصله یک تا یک و نیم متری در همه مناسبات و فعالیت های فراگیران اعم از برنامه های آموزشی و مذهبی در این مراکز لازم الاجراست.

عظیمی کیا اضافه کرد: در ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه ترتیبی اتخاذ شد که اصل آموزش در این مراکز تحت الشعاع قرار نگیرد به همین منظور در مقطعی که مراکز آموزش تعطیل شد، با هماهنگی و بسترسازی معاونت تربیت و آموزش ناجا برای اولین بار از ظرفیت فضای مجازی برای تدریس برخی دروس بهره برداری شد.

وی در ادامه دو نوبته شدن سالن های غذاخوری، ممنوعیت استفاده از تخت های دو طبقه در آسایشگاه ها، تعطیلی مراسم صبحگاه، لغو مرخصی های ساعتی و محدودیت آموزش های چهره به چهره را از دیگر تدابیر بهداشتی و پیشگیری از کرونا در مراکز آموزش و پادگان ها برشمرد و خاطرنشان کرد: کلیه کارکنان پایور و وظیفه روزانه در بدو ورود به این مراکز تحت پایش سلامت و معاینات غربالگری بیماری کرونا قرار می گیرند.

مدیر کل بهداشت معاونت بهداد ناجا همچنین به معاینات غربالگری کارکنان وظیفه جدیدالورود اشاره کرد و گفت: کارکنان وظیفه جدیدالورود از بدو مراجعت به نظام وظیفه محل سکونت خود تحت آموزش های مراقبتی و پیشگیرانه قرار می گیرند و با رعایت تدابیر بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به محل خدمت انتقال پیدا می کنند و قبل از به کارگیری از نظر علائم بیماری کرونا تحت معاینات بالینی قرار می گیرند.

وی در خصوص تأمین اقلام بهداشتی و مراقبت فردی پادگان ها و مراکز آموزش گفت: این مراکز در اولویت توزیع اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی کننده بوده اند و تلاش می شود در این زمینه کمبودی نداشته باشند.

 عظیمی کیا انجام بازدیدهای نظارتی به منظور شناسایی مشکلات و کمبودهای بهداشتی پادگان ها و مراکز آموزش و تلاش برای مرتفع کردن این مشکلات را از برنامه های در دستور کار این اداره کل عنوان کرد و از تشدید و استمرار نظارت ها با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا در این اماکن خبر داد.

مدیر کل بهداشت معاونت بهداد ناجا در ادامه بر نقش آموزش به عنوان اساس و زیربنای رفتارهای بهداشتی و پیشگیرانه تأکید و تصریح کرد: کرونا همچنان با ماست و همه ما همچنان ناگزیر از اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی هستیم.

وی رعایت سه اصل فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک در اماکن شلوغ و پرازدحام و رعایت بهداشت دست را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: با وجود گمانه زنی هایی که در خصوص شروع موج دوم شیوع کرونا وجود دارد چنانچه اصول پیشگیرانه را رعایت کنیم با مشکل جدی مواجه نخواهیم شد.

 عظیمی کیا  توصیه کرد: همه سطوح را آلوده فرض کنیم و شست و شوی مکرر دست ها به مدت ۲۰ ثانیه را فراموش نکنیم همچنین از ماسک هایی که پوشش دهی مناسب دارند استفاده کنیم، ماسک های پارچه ای و قابل شست و شو به شرط شستن و اتو کردن بعد از هر بار مصرف مناسب هستند و در آخر همه افراد را ناقل بیماری تصور کرده و رعایت فاصله ایمن را جدی بگیریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha