۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83789411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: حمایت از مقاومت برای آزادی فلسطین وظیفه همه مسلمانان است

تهران - ایرنا - سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) تاکید کرد : بازگرداندن وحدت و قدرت امت اسلام و بهره‌گیری از توانمندی‌های خود در میدان مبارزه واقعی با دشمن صهیونیستی، پشتیبانی از مقاومت برای آزادسازی فلسطین و حمایت منطقه ای از آن در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی وظیفه و مسئولیت همه مسلمانان است.

به گزارش روز شنبه تارنمای حماس ، " فوزی برهوم " که در آستانه روز جهانی قدس سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: روند رو به رشد مخالفت با سازش با رژیم صهیونیستی در بین امت اسلام و دوست داران مردم فلسطین در جهان و رد برنامه‌های صهیونیستی - آمریکایی که فلسطین و حقوق مردم آن را هدف قرار داده است ، همگی حاکی از جایگاه بالای فلسطین در قلب و وجدان مردم جهان می باشد. 

وی ادامه داد : امت اسلامی و دیگر آزادیخواهان در کشورهای مختلف جهان به رغم توطئه‌های  فراوان ، غارت ثروت آنان و تلاش برای ادامه بحران آفرینی و اشغالگری، آزادی فلسطین را از یاد نبرده و نخواهند برد. 

سخنگوی حماس اضافه کرد: عملیات قهرمانانه و شجاعانه که هر روز در کرانه باختری و بیت‌ المقدس علیه دشمن صهیونیستی انجام می‌شود، نشان از روحیه بالای مقاومت و وجود آن در رگ های تک تک مردم فلسطین است . 

وی تصریح کرد: ایجاد رعب، ترور، سرکوب و هماهنگی امنیتی با دشمن صهیونیستی فقط موجب افزایش مقاومت می شود و نتیجه ای جز اصرار بر ادامه این مسیر، تکمیل مسیر آزادسازی و احقاق حقوق مردم فلسطین با قدرت هر چه تمام تر نخواهد داشت و موجب فداکاری گروه های مختلف مقاومت خواهد شد. 

برهوم تاکید کرد که غافلگیری اشغالگران از انتفاضه گسترده مردم فلسطین به خاطر ادامه اشغالگری ها موضوع مهم مقطع کنونی و امروز است. 

دیروز ( جمعه) ۱۵ ماه می میلادی مصادف با هفتاد و دومین سالگرد اشغال فلسطین توسط صهیونیستها و تشکیل دولت موهوم اسرائیل بود و جمعه هفته جاری مصادف با آخرین جمعه ماه رمضان روز جهانی قدس است. 

به گزارش ایرنا از غزه، فلسطینیها در سر تا سر سرزمین‌های فلسطینی هفتاد و دومین سالگرد اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ میلادی را در شرایط استثنایی و اعمال محدودیت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا احیا کردند و به رغم شیوع «ویروس کرونا» و این محدودیت‌ها خود را برای برگزاری «روز جهانی قدس» آماده می‌کنند.

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۷ با هدف پشتیبانی مردمی از فلسطین، آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و خواستار تشکیل جبهه متحد اسلامی و انسانی برای تحقق حقوق مظلومان و مبارزه با ظالم و سیاست‌های آن‌ها تا فروپاشی استعمار و استبداد و ایجاد امنیت و آرامش در جهان شدند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha