۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83785084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر تجارت داخلی سوریه برکنار شد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸
کد خبر: 83785084
وزیر تجارت داخلی سوریه برکنار شد

تهران - ایرنا - " بشار اسد " رئیس جمهور سوریه وزیر " تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده " این کشور را به دلیل ناتوانی در تنظیم بازار برکنار کرد.

پایگاه اطلاع رسانی سوریه نیوز روز سه شنبه نوشت: " بشار اسد " رئیس جمهور این کشور " عاطف النداف " وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده سوریه را از سمت خود برکنار و طی حکمی " طلال البرازی " استاندار حمص را جایگزین وی کرد. 

دفتر ریاست جمهوری سوریه نیز در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که اسد با صدور حکمی به حضور عاطف النداف در سمت وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده سوریه پایان داد.  

به نوشته سوریه نیوز،  عاطف النداف که تا سال ۲۰۱۸ وزیر آموزش عالی بود در اکتبر سال ۲۰۱۸ با تغییر وزرای کابینه به عنوان وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده سوریه منصوب شده بود.  

بشار اسد همچنین در حکم دیگری " طلال البرازی " که پیش از این استاندار حمص بود را به سمت وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده سوریه منصوب کرد.    

طلال البرازی از سال ۲۰۱۳ به عنوان استاندار حمص انتخاب شده بود.   

البرازی که دارای مدرک دکتری اقتصاد و مدیریت بازرگانی از دانشگاه دمشق است از سابقه عضویت در اتاق بازرگانی و اتاق صنعت دمشق برخوردار است و به عنوان رئیس هیات مدیره در شرکت " تولیدات فنی دمشق" فعالیت کرده است.  

پایگاه اطلاع رسانی سوریه نیوز تغییر وزیر در کابینه دولت سوریه پیش از پایان مدت قانونی را از موارد نادر دانست و افزود: اما این بار بدون آنکه دولت تغییر کند وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده از سمت خود برکنار شد.  

وی به نقل از یک منبع آگاه در دفتر نخست وزیری سوریه دلیل تصمیم بشار اسد برای برکناری وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده این کشور را افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها و نارضایتی بیشتر شهروندان از عملکرد وزیر بیان و تصریح کرد که وزارتخانه یاد شده نتوانست وعده‌های کنترل قیمتها و تهیه مواد مورد نیاز که از سوی مقامات به مردم وعده داده شده بود را محقق کند. 

این منبع که خواست نامش بیان نشود، اظهار داشت:  برکناری وزیر تجارت داخلی سوریه در راستای وعده‌های بشار اسد به مردم سوریه بود و این وزارتخانه نتوانست انتظارات را برآورده و قیمت‌های بازار را کنترل کند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha