۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 83784547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۹۹۱ کیلومتر فیبرنوری در روستاهای کردستان اجرا شد

سنندج - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: تاکنون سه هزار و ۹۹۱ کیلومتر شبکه فیبر نوری در ۴۵۶ روستای این استان اجرا شده است.

آزاد حکمت روز  سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع طی سال‌های اخیر چهار هزار و ۷۱۱ کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهرها و روستاهای این استان انجام شده است.

وی به برنامه‌ریزی برای اجرای بیش از ۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری در روستاهای استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: ارتقا و یکسان‌سازی سطح خدمات به مشترکان و افزایش کیفیت محصولات مخابراتی در تمام نقاط شهری و روستایی از جمله برنامه‌های مخابرات است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اضافه کرد: از جمله مزایای فیبر نوری می‌توان به افزایش رضایتمندی مشترکان، ارائه انواع سرویس‌ها در بستر Ip، بهبود کیفیت خدمات مخابراتی در حوزه تلفن ثابت و ارتقای امنیت اطلاعات، اشاره کرد.

حکمت یادآور شد: بهره‌مندی مشترکان از ارتباطات بروز مبتنی بر تکنولوژی IP BASE و همچنین حرکت روبه تند و گرایش به شهر هوشمند، استفاده از تجهیزات فیبر نوری را ناگزیر کرده است.

در حال حاضر یک هزار و ۶۰۱ روستای کردستان از خدمات ارتباطی مخابرات بهره‌مند هستند و تعداد شماره‌های منصوبه تلفن ثابت در استان، بیش از  ۵۸۶ هزار فقره است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha