۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 83847617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد مشترکان فیبر نوری در کردستان ۱۰۰ درصد رشد یافت

سنندج - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: تعداد مشترکان فیبرنوری (FTTH) این استان به ۲ هزار و ۶۵۵ مورد رسیده است که نسبت به ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۱۰۰ درصد رشد دارد.

آزاد حکمت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۹۲ مشترک FTTH در کردستان وجود نداشت اما طی سال‌های اخیر بیش از چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مشترکان VDSL نیز در استان اکنون ۶۲۱ مورد است، اضافه کرد: این رقم نسبت به سال ۹۲ که فاقد مشترک بود، ۱۰۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

VDSL مخفف عبارت Very-high-bitrate Digital Subscriber Line به‌معنی «خط اشتراک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا» است و در مقایسه ‌با ADSL شباهت بیشتری به اینترنت کابلی (Cable Internet) دارد. گرچه VDSL نیز بر مبنای DSL توسعه داده شده است اما بین این فناوری و اینترنت کابلی شباهت‌هایی به‌چشم می‌خورد. براساس گفته‌های کارشناسان،VDSL  می‌تواند نسبت ‌به ADSL تا سه برابر سرعت دانلود بالاتری را فراهم کند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: خطوط اینترنت پرسرعت منصوبه استان در ابتدای دولت تدبیر و امید ۵۲ هزار و ۵۷۴ خط بود که اکنون به ۱۶۸ هزار و ۵۷۲ فقره افزایش یافته است.

حکمت اظهار داشت: ۴۱ هزار و ۴۱۰ خط اینترنت پرسرعت ADSL در سال ۹۲ واگذار شده بود که امسال به ۱۰۸ هزار و ۹۲۷ مورد رسیده است، ضمن اینکه تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت هم از ۹ مورد در سال ۹۲ به ۵۰۶ روستا در سال جاری رسیده است.

وی ضریب نفوذ تلفن همراه در ابتدای فعالیت دولت یازدهم را ۷۱.۷۶ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این رقم به ۱۲۸ درصد افزایش یافته یعنی در مجموع نسبت به سال ۹۲، ۷۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

در حال حاضر یک هزار و ۶۰۱ روستای کردستان از خدمات ارتباطی مخابرات بهره‌مند هستند و تعداد شماره‌های منصوبه تلفن ثابت در استان، بیش از  ۵۸۶ هزار فقره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha