۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۰۸
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83774284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار رشته جدید برای جشنواره رضوی در سمنان پیشنهاد شد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۰۸
کد خبر: 83774284
چهار رشته جدید برای جشنواره رضوی در سمنان پیشنهاد شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: پیشنهاد چهار موضوع برای برگزاری جشنواره فرهنگی هنری رضوی در این استان به بنیاد بین‌المللی رضوی ارایه شد.

فرشید فلاح روز یکشنبه در نشست بررسی پیشنهادهای شورای سیاست گذاری جشنواره رضوی در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، از تصویب چهار رشته پیشنهادی هنرهای مفهومی در این جشنواره خبر داد.

وی رشته‌های داستان کودک و نوجوان، سرودهای تصویری رضوی و قصه‌گویی رضوی را به عنوان دیگر رشته‌های پیشنهادی اعلام و اضافه کرد: این موارد به منظور تصویب نهایی به بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ارائه می‌شود.

فلاح ادامه داد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) پس از بررسی، یکی از این پیشنهادها را به منظور اجرا در استان سمنان، مصوب و ابلاغ می‌کند.

این مقام مسوول هدف از برگزاری جشنواره های رضوی را انتقال ارزش ها و سیره رضوی با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر عنوان و بیان کرد: استان سمنان در سال‌های گذشته میزبان دو جشنواره داستان رضوی و نیز خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی رضوی بوده است.

وی برگزاری جشنواره‌های رضوی را یک رویداد جریان‌ساز در عرصه فرهنگ و هنر استان خواند و گفت: سمنان برای برگزاری این جشنواره‌ها از توان نیروی انسانی، شرایط علمی و دانشگاهی، و ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری جشنواره هنرهای مفهومی، تاکید کرد: هنرهای مفهومی به دلیل اهمیت و گستردگی، دارای ظرفیت برگزاری در سطح بین‌الملل است و نباید منحصر به مرزهای ایران شود.

انتخاب دبیر برگزاری جشنواره رضوی در استان سمنان و تشکیل کمیته علمی یا اتاق فکری در این استان از دیگر برنامه‌های نشست بررسی پیشنهادهای نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره مذکور بود.

جشنواره رضوی ۱۴ دوره در استان سمنان برگزار و ۱۰ عنوان کتاب از داستان‌های برتر این جشنواره تهیه و تدوین شده است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha