۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83746340
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ظرفیت بستری بخش کرونا در بیمارستان تکاب به ۳۸ تخت افزایش‌یافت

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: ظرفیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در بخش ایزوله بیمارستان شهدای این شهر به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر، از هشت تخت به ۳۸ تخت افزایش یافت.

محمود زمانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین سه تخت مراقبت‌های ویژه ICU برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان شهدای تکاب تجهیز و آماده شده‌است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، نقاهتگاه ۷۵ تخت‌خوابی تکاب راه اندازی و به طور کامل تجهیز شده و برای پذیرش بیماران آماده است و قابلیت افزایش تا ۱۰۰ تخت بستری را دارد.

وی بیان کرد: ۲ نقاهتگاه دیگر در اماکن وابسته به کمیته امداد امام (ره) و اداره آب و فاضلاب تکاب در حال راه اندازی و تجهیز است.

فرماندار تکاب با بیان اینکه ۲ رویکرد پیشگیری و درمان به طور همزمان در ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان اجرایی شده است، ادامه داد: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا علاوه بر اقدامات مختلف از جمله غربالگری و تب‌سنجی از شهروندان و مسافران و ایجاد پایگاه‌های سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهر، کارگاه های تولید ماسک و خط تولید محلول آب ژاول مورد نیاز اکیپ‌های ضدعفونی معابر در تکاب راه اندازی شده و موجب خودکفایی نسبی در تامین اقلام بهداشتی در این شهرستان شده‌است.

زمانی با تاکید بر راهبرد همبستگی اجتماعی در مقابله با بیماری کرونا اضافه کرد: از نخستین روزهای شیوع کرونا در کشور با تمهیداتی که اتخاذ شد، زمینه حضور و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های غیردولتی و خیّران در راستای اجرای عملیات مقابله با بیماری کرونا در تکاب فراهم شد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha