۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83796142
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

افزایش آمار کرونا در تکاب نشانه بیماریابی فعال است

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان نتیجه غربالگری مستمر و بیماریابی فعال است.

«محمود زمانی» روز پنج‌شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده تکاب افزود: غربالگری و بیماریابی موجب تسریع در شناسایی بیماران شده و بیشتر مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان طی روزهای اخیر را بیماران سرپایی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در تکاب نیز رو به کاهش است، بیان‌کرد: اعلام وضعیت قرمز برای تکاب نه یک تهدید بلکه فرصت مناسبی بود تا بیماران از طریق غربالگری‌های مداوم و بیماریابی فعال، شناسایی شوند و تحت مراقبت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در روند مقابله با کرونا در تکاب به سمت حفظ سلامت اجتماعی و روانی شهروندان حرکت کرده ایم، اظهار داشت: ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان از نخستین روزهای شیوع بیماری با ۱۳ کمیته تخصصی و عملیاتی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون تجربه مدیریت بحران خوبی را در این زمینه پشت سرگذاشته‌ایم.

فرماندار تکاب با بیان اینکه مشارکت مردم و تلاش مسوولان در ۲ بخش پیشگیری و درمان در سطح مطلوبی است، ادامه‌داد: در زمینه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در حوزه اصناف و بازاریان اقداماتی خوبی انجام‌ شده و بیش از ۸۰ درصد صاحبان صنوف و مشاغل مختلف در این شهرستان در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده ‌اند.

زمانی اضافه کرد: همچنین در مدت یک ماه ۲ باب بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه بیماران مبتلا با کرونا با ظرفیت های ۷۵ و ۴۰ تخت بستری، با تجهیزات کافی و مناسب با تلاش ادارات و دستگاه‌های اجرایی در تکاب راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به تلاش استاندار آذربایجان‌غربی جهت ارسال تجهیزات بیمارستان جدید تکاب افزود: تکمیل عملیات اجرایی و راه اندازی بیمارستان ۹۷ تخت‌خوابی را با جدیت پیگیری می‌کنیم به طوری که میزان پیشرفت فیزیکی آن از ۸۶ درصد در سال گذشته به ۹۷ درصد در سال‌جاری رسیده است.

وی گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی تکاب نسبت به تهیه و تنظیم شاخص‌های مقایسه‌ای توسعه شهرستان در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی، سلامت، بهداشت و درمان، اقتصادی و عمرانی بیشتر تلاش کنند.

فرماندار تکاب بیان کرد: آسیب های اجتماعی یکی از موانع دست‌یابی به توسعه در ابعاد مختلف است و برای رفع نسبی این آسیب ها و ارتقا سطح توسعه فرهنگی و اجتماعی تکاب، تهیه و در دسترس بودن شاخص‌های مقایسه‌ای شهرستان با میانگین استانی و کشوری ضروری است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استانی در زمینه تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در وضعیت قرمز قراردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha