۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 1238
کد خبر: 83726106
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزایش بیماران کرونایی خرمشهر را در وضعیت قرمز قرار داد

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: خرمشهر به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و مردم برای جلوگیری از گسترش بیماری در خانه‌های خود بمانند.

محمد حیدری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان خرمشهر به ۴۲ بیمار افزایش یافته و اقدامات سختگیرانه و لازم برای جلوگیری از تردد غیر ضروری مردم در اماکن عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: انتظار داشتیم بستن مبادی ورودی و خروجی شهر، بازارهای روز و صفا، جمع آوری دست‌فروشان برای مقابله با ویروس کرونا موثر باشد اما برخی از مردم همچنان این مساله را جدی نگرفته‌اند.

حیدری، برگزاری آیین ختم و شادی را در تشدید وضعیت بحرانی خرمشهر موثر دانست و گفت:تمامی اداره‌های دولتی خرمشهر روز سه شنبه تعطیل اعلام شدو برای مهار این بیماری مردم باید به هشدارهای بهداشتی توجه، و همچنان در خانه بمانند.

وی ادامه داد: برای تعطیلی حرکت قطارها ، از طریق استانداری خوزستان در حال رایزنی هستیم و امید است ورود قطار به خرمشهر متوقف شود و لغو پروازهای فرودگاه نیز از سوی فرمانداری آبادان پیگیری شود.

حیدری گفت: با وجود اینکه مبادی ورودی منتهی به جاده‌های خرمشهر بسته شده مسافران از استان‌های مختلف به وسیله قطار و فرودگاه وارد خرمشهر و آبادان می‌شوند.

وی به تعطیلی هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های خرمشهر اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی مسافران در خانه‌ها و اماکن غیرقانونی اسکان داده می‌شوند و این امر انتشار بیماری را افزایش می‌دهد.

فرماندار خرمشهر ادامه داد: همه اماکن عمومی، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها از جمله اماکن بلوار ساحلی کارون تعطیل است و هیچ خدمتی از سوی این اماکن ارایه نمی‌شود و برای جلوگیری از تجمع جوانان تمامی چراغ‌های بلوار ساحلی از روز سه‌شنبه خاموش می‌شود.

حیدری افزود: با توجه به اینکه برخی از واحدهای صنفی هشدارها را رعایت نمی‌کنند از امشب برق تمام بازارها قطع می‌شود.

به گزارش ایرنا شمار مبتلایان به ویروس کرونا  در خرمشهر به ۴۲ نفر شده که موجب شده در این شهرستان وضعیت قرمز اعلام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha