۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85474299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک میلیون خانوار در خوزستان برای پوشش فیبرنوری هدفگذاری شده است

اهواز- ایرنا - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: سهم خوزستان از هدفگذاری ملی برای پوشش فیبرنوری ۲۰ میلیون خانوار در حدود یک میلیون خانوار است.

مهدی شه‌نظری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح بزرگ وزارت ارتباطات مبنی بر فیبرنوری منازل و کسب و کارها بیان کرد: در این طرح وزارت تلاش دارد در راستای توسعه ارتباطات سیار و ثابت به توسعه فیبرنوری در کشور بپردازد.

وی گفت: در برنامه هفتم توسعه اجرای این طرح بزرگ مصوب شده و قطعا باعث تحول در ارتباطات ثابت و سیار استان خواهد شد.

شه‌نظری با تاکید بر اینکه سرعت اجرای این طرح بسیار اهمیت دارد افزود: سرعت شبکه ارتباطی، یکهزار مگابیت با اجرای این طرح افزایش خواهد یافت و قابل قیاس با شرایط فعلی نیست.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با اجرای این طرح زمینه استفاده از تکنولوژی به روز و هوش مصنوعی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای آن ۲ گام باید عملیاتی شود گفت: گام اول رساندن شبکه فیبرنوری تا درب منازل و محل کسب و کار مردم و گام دوم اتصال شبکه به فیبرنوری است.

شه نظری در ادامه سخنان خود بیان کرد: اپراتورهای مربوطه بعد از درخواست مشترک در مدت زمان ۳۰ روز کاری موظف به برقراری ارتباط هستند.

وی تاکید کرد: برای اجرای این طرح بزرگ نیاز به همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط و به ویژه شهرداری‌ها است .

شه‌نظری اظهار کرد: با دستور استاندار خوزستان کارگروه ویژه‌ای در این خصوص تشکیل شده است تا اجرای این طرح با سرعت و هماهنگی بیشتر انجام شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از شهرداری‌ها برای صدور مجوز حفاری درخواست همکاری بیشتری کرد و افزود: با اجرای این طرح تا ۵۰ سال آینده نیاز شبکه ارتباطی به تکنولوژی نوین تامین خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طرح ملی فیبرنوری به منظور تقویت و توسعه پوشش شبکه ارتباطی در استان از ابتدای امسال آغاز شده و تا پایان سال باید حجم بیشتر طرح عملیاتی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha