امام جمعه شیراز: مبارزه کادر درمانی با کرونا در اوج تحریم‌ها ستودنی است

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: کادر درمانی به جهان اثبات کرده‌اند که در اوج تحریم‌های ظالمانه، ریشه‌های عمیق تمدنی ایرانی به ایرانیان قدرت مبارزه با کرونا می‌دهد و این ستودنی است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه سوم فروردین‌ ۹۹ در جمع اعضای کادر درمان و پرستاران دو بیمارستان حضرت علی‌اصغر(ع) و شهید چمران شیراز، عنوان کرد: تعبیر خط اول مبارزه با کرونا که امروز متداول شده، نشانگر این است که مردم کادر درمان را همچون رزمندگان سال‌های دفاع مقدس در قلب خود دوست دارند و برای آن‌ها دعا می‌کنند.

وی افزود: در طول هفته‌های گذشته و از زمانی که معلوم شد این بیماری یک مسئله جهانی است، نگاه اینکه فلان کشور یا فلان شهر درگیر شده است کنار رفت و بحث هایی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی دنیا از سوی برخی صاحب نظران مطرح شد که براساس آن‌ها عنوان شد کرونا می‌تواند آغازی بر چیدمان جدید جهان باشد و جهان قدرت تمدن های مختلف را در مواجهه با این ویروس محک خواهد زد.

نماینده ولی فقیه در فارس ابراز داشت: ایران که امروز پرچم دار تمدن اسلامی است، در تحریم‌های همه جانبه با این مسئله مواجه شد، با این حال، وضعیتش قابل قیاس با چین یا اروپا در مواجهه با این بحران نبود.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: یک ماه از شیوع ویروس کرونا گذشته است و در روزهای نخست رسانه ها و فضای مجازی علیه ایران فضاسازی می‌کردند.‌ ماه‌های بعد نیز می‌گذرد و امیدواریم این ویروس که نمی‌دانیم ساخته دست بشر  است یا یک امر طبیعی، زودتر از پیش‌بینی‌ها مهار شود و داروی درمان آن نیز کشف شود.

وی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران امروز اثبات قدرتمندی تمدن اسلامی و ایرانی را نشان می‌دهند، افزود: به این مسئله افتخار کنید؛ زیرا این از زیبایی‌های کاری است که در میدان جنگ علمی و به صورت فناورانه میدان‌داری می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: اینکه مراجع دینی اعلام کردند هرچه متخصصان بهداشت و درمان بگویند همه اطاعت می کنیم، یک قدرتمندی برای تمدن ایرانی به شمار می‌رود.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه تقابل دین و علم در اروپا زمانی حل شد که کلیسا منزوی شد، گفت: امروز علما رسما می‌گویند در اسلام جنگ بین علم و دین وجود ندارد و شاهد همراهی و همکاری علم و دین هستیم.

وی بیان کرد: ما اعلام کردیم همان طور که در مسائل شرعی پزشکان از ما نظر می خواهند ما نیز در مسئله مربوط به کرونا از آنها اطاعت می کنیم، از این منظر تقلید بدان معناست که در هر موردی به متخصص آن کار مراجعه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته و آخرین وضعیت مهار ویروس کرونا در شیراز و استان فارس پرداخت؛‌همچنین طی مراسمی به پرستاران، پزشکان و اعضای کادر درمان دو بیمارستان مرجع کرونا در شیراز هدایایی از سوی مجمع خیرین سلامت استان فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نهاد نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز اعطا شد.

براساس آخرین آمار در روز سوم فروردین ماه با شناسایی ۴۶ مورد جدید ابتلا به کرونا تعداد مبتلایان در استان فارس به ۵۲۵ نفر افزایش یافت. تاکنون نیز ۱۶ نفر در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند. هم اکنون ۴۹ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۳۱ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دچار شدن به علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۱۶۴ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha