۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۵۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83716704
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرهنگ‌سازی، سهم گرافیست زنجانی در مبارزه با کرونا

زنجان - یک طراح و گرافیست زنجانی گفت: سهم من در بحران کرونا به عنوان یک هنرمند، انتشار آثار مفید در شبکه‌های مجازی، فرهنگ‌سازی و تشویق مردم برای ماندن در خانه با هدف کاهش شیوع این بیماری است.

نقی واسعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هنرمندان گرافیست نیز با توجه به علاقه کاری خود، آثار و تولیدات مختلفی را با موضوعات چالشی مورد توجه قرار می دهند و علاوه بر آن به موضوعات مختلف مبتنی بر نیاز جامعه می پردازند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر هنرمندان مختلف به ویژه گرافیست ها نیز همگام با دیگران و با خلق آثار فاخر هنری برای فرهنگ سازی و جلوگیری از انتشار ویروس همه گیر کرونا تلاش می کنند و به عنوان یک هنرمند و همراه با دیگر هنرآموزان خود آثاری را در این زمینه تولید کرده ایم.

این گرافیست زنجانی ادامه داد: در آثار تولیدی بیشتر به رعایت بهداشت عمومی و فردی و از همه مهمتر ماندن در خانه تاکید شده، موضوعی که می تواند در کنترل این بیماری بسیار اثر گذار باشد.

وی اظهار داشت: بر این اساس ما به واسطه شبکه های مجازی، اینستاگرام پوسترهای تولیدی با محوریت کرونا را در دسترس مخاطبان قرار داده ایم، تا سهمی در آگاه سازی و  همراهی مردم برای عبور از این بحران داشته باشیم.

این طرح و گرافیست زنجانی ادامه داد: این در حالی است عموم مردم بیشترین اوقات خود را با انواع شبکه های اجتماعی سپری می کنند و در این میان انتشار آثار مفید در حوزه های مختلف هنری می تواند اثر گذاری لازم را بر مخاطبان داشته باشد.

وی اضافه کرد: افراد سالخورده و بیماران بیش از سایرین در معرض ابتلا به این نوع بیماری قرار دارند و در این میان هنرمندان گرافیست تصاویری را طراحی کرده اند که مورد توجه این گروه ها و دیگر اعضای خانواده ها قرار گیرد.

واسعی، این هنرمند زنجانی که ۱۵ سال است، در  این حطیه فعالیت می کند، افزود: با نگاهی به اطراف و پیرامون خود می توان تاثیر هنرهای تجسمی به ویژه  گرافیک را در حوزه های مختلف از قبیل لباس ها، رنگ آمیزی مشاهده کرد که هنرمندان این عرصه با خلاقیت و نوآوری به خلق آثاری نو می پردازند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اطلاعات فعلی راه‌های انتقال ویروس کرونا همانند سایر ویروس‌ها و آنفلوانزا است، یعنی از تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی با چشم، بینی و دهان، از راه قطره‌های تنفسی (عطسه، سرفه و صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی) منتقل می‌شود بنابراین شست‌وشوی مکرر دست‌ها بسیار توصیه می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha