۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85472934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بوکس زنجان جزو مدال آورترین رشته‌های ورزشی

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۹
کد خبر: 85472934
بوکس زنجان جزو مدال آورترین رشته‌های ورزشی

زنجان - ایرنا - بوکسورهای استان سال گذشته در رده‌های سنی مختلف ۲۲ مدال رنگارنگ را کسب کردند و هیات بوکس استان به عنوان دومین هیات، بیشترین مدال‌ها را در میادین ورزشی برای استان به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بوکس یا مشت‌زنی از جمله ورزش های رزمی و انفرادی مهیج،‌ مفرح و پرطرفدار است که در آن ۲ ورزشکار بر روی رینگ مقابل یکدیگر قرار گرفته و با ضربات مشت با هم مبارزه می کنند.

این رشته ورزشی به طور غیررسمی قدمتی بسیار طولانی دارد و به قبل از میلاد مسیح باز می گردد اما در دوره ای از تاریخ، این ورزش با فراز و نشیب هایی مواجه و گاه به فراموشی سپرده شد اما در سال های اولیه قرن هجدهم دوباره این ورزش رزمی آغاز شد و به تدریج میان طرفداران آن رشد یافت.

ورزش بوکس با شرایط کنونی از سال ۱۸۹۰ متداول شد و در مدت زمان کوتاهی به عنوان یکی از رشته های بسیار پرطرفدار در جهان به اوج رسید.

بوکس زنجان جزو مدال آورترین رشته‌های ورزشی استان

در ایران نیز این رشته ورزشی از سال ۱۳۲۳ مورد توجه قرار گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعطیل و مجددا در سال ۱۳۶۸ راه اندازی شد.

در زمان حاضر نیز تعداد طرفداران این رشته ورزشی روز به روز در حال افزایش است و علاقه مندان به بوکس همچنان در حال فعالیت در این رشته و جذب علاقه مندان هستند.

خبرنگار ایرنا برای اطلاع از فعالیتهای اجرا شده در هیات بوکس زنجان و برنامه های سال جدید آن با نصرالله سائلی، رییس هیات بوکس استان زنجان گفت و گو کرده است.

ایرنا: بوکس زنجان هم اکنون در چه وضعیتی قرار دارد؟

در زمان حاضر بوکس زنجان در پنج رده سنی شامل خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در حال فعالیت است و بیش از ۳۰۰ ورزشکار، ۴۰ داور و ۶۰ مربی در این رشته ورزشی در استان فعال هستند.

زنجان ظرفیت بسیار بالایی در این رشته دارد و در صورت تلاش و حمایت های لازم به رشد و توسعه بالایی می رسد و قهرمانان زیادی را تربیت می کند.

ایرنا:‌ این هیات سال گذشته چه دستاوردهایی داشت؟

این رشته ورزشی سال گذشته در رده سنی خردسالان چهار مدال و در رده نونهالان نیز چهار نشان شامل یک طلا و سه برنز کسب کرد و در استان دومین هیات بود که بیشترین مدال را به دست آورد.

بوکس استان زنجان سال گذشته ۲۲ مدال در رده های سنی خردسالان،‌ نونهالان، نوجوانان،‌ جوانان و بزرگسالان کسب کرد.بوکسورهای استان در رده سنی نوجوانان ۲ مدال نقره، در رده جوانان یک نشان نقره، در رده سنی امید ۲ مدال نقره و در رده بزرگسالان سه مدال شامل یک طلا و ۲ نقره کسب کردند.

همچنین ورزشکاران استان در مسابقات کارگری سه مدال، رقابت های نیروی انتظامی یک مدال و در مسابقات ارتش ها نیز یک مدال کسب کردند و سال گذشته در مجموع ۲۲ مدال داشتیم.

هیات بوکس استان سال قبل در مسابقات استعدادهای برتر یک مدال طلا و سه برنز را به دست آورد.

ایرنا:‌ چه برنامه هایی را در رده سنی پایه دنبال می کنید؟‌

از برنامه های مهم این هیات کار بر روی ورزشکاران پایه است به همین دلیل از خردسالان، نونهالان و نوجوانان شروع کرده ایم تا با ارتقای آنها به مراتب و رده های سنی بالاتر برسیم چون اگر در رده های سنی پشتوانه نداشته باشیم نمی توانیم قوی کار کنیم به همین خاطر کارهای اساسی را از رده سنی پایه شروع کرده ایم.

رشد این رشته ورزشی طی سالهای اخیر بسیار چشمگیر بوده و آینده روشنی نیز برای آن متصور است، به طوریکه جزو معدود رشته هایی به شمار می رود که در هر پنج رده سنی فعالیت دارد و ورزشکاران را به مسابقات اعزام می کند.

بوکس زنجان جزو مدال آورترین رشته‌های ورزشی استان

ایرنا: سال قبل چه اعزام هایی از استان انجام شد؟

سال قبل استان زنجان در هر پنج رده سنی در تیم ملی بوکسور داشت و هفت نفر در رده های سنی مختلف در تیم های ملی حضور داشتند.

در رده سنی بزرگسالان طوفان شریفی، محمد کمالی و سال گذشته هفت بوکسور از استان زنجان در تیم ملی حضور داشتند.محمدحسین حقی، در رده جوانان و نوجوانان طاها باباخانی، پوریا انصاری و علی الهیاری و در رده امید نیز حسین کردلو بسیار عالی ظاهر شد اما به دلیل مصدومیت از ناحیه پا به رغم اینکه در اردوی آخر تیم نیز حضور داشت، نتوانست به مسابقات جهانی اعزام شود.

طوفان شریفی بوکسور استان سال قبل در مسابقات آسیایی مدال نقره گرفت و با شرکت در بازی های آسیایی حریف قدر قزاقستانی خود را شکست داد.

ایرنا:‌ برای ورود به بوکس چه الزامات و محدودیتهایی وجود دارد؟

برای شروع فعالیت ورزشی بوکس در زمان حاضر محدودیت خاصی نداریم در حالیکه قبلا برخی محدودیتها وجود داشت.

از خردسالان تا سن ۳۵ و ۴۰ سال هم می توانند وارد این رشته شوند و در همه رویدادها هم می توانند شرکت کنند.

ایرنا : آیا بوکس، ورزشی خطرناک محسوب می شود؟‌

این رشته برخلاف برخی دیدگاهها به لحاظ وجود خطرات ورزشی در سطح جهان در رده ۱۷ و در سطح آسیا در رده ۲۳ یا ۲۴ قرار دارد و نسبت به دیگر رشته های ورزشی بسیار کم خطر محسوب می شود.

این سطح از خطرات ورزشی بوکس در مقابل جذابیت هایی که دارد رقم بسیار ناچیزی است.

ایرنا: رویکردها و برنامه های این هیات ورزشی در سال جدید چیست؟

برنامه های سال قبل این هیات با قوت و تلاش مضاعف ادامه خواهد یافت.

سال گذشته مسابقات انتخابی و آماده سازی تیمی را برگزار کردیم و با هفت استان کشور اردوی مشترک داشتیم همچنین سه باشگاه به تعداد باشگاه‌های موجود در استان اضافه شد و بیمه های این رشته ورزشی ۶۰ درصد افزایش یافت.

امسال نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی داوری مربیگری، بازدید از شهرستان ها، تجلیل از قهرمانان، مراجعه به باشگاه ها و برگزاری برنامه های اجتماعی و فرهنگی و شرکت در مناسبت های مختلف را در دستور کار داریم.

بوکس و رینگ استاندارد که استانداردترین رینگ جهانی و جدیدترین آن است و برای اولین بار در کشور در زنجان راه اندازی شد.برگزاری جلسات با مدیران ورزشی استان برای ارتقای سطح کیفی این رشته، راه اندازی آکادمی بوکس و رینگ استاندارد که استانداردترین رینگ جهانی و جدیدترین آن است و برای اولین بار در کشور در زنجان راه اندازی شد، ارتقای کلاس های داوری و مربیگری و برگزاری جلسات متعدد با هیاتها از دیگر برنامه های هیات است.

ستاره دار کردن داوران بوکس استان که برای قضاوت در مسابقات جهانی خیلی اهمیت دارد، نایل شدن چهار تن از مربیان استان به درجه یک مربیگری از جمله دستاوردهای این هیات در سال گذشته بوده است.

این فعالیت ها همچنان تداوم خواهد یافت و با شناسایی نقاط ضعف و قوت برای رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد.

بوکس زنجان جزو مدال آورترین رشته‌های ورزشی استان

ایرنا: هیات بوکس زنجان هم اکنون چه مشکلات و دغدغه هایی دارد؟

فعالیت های این هیات تاکنون به دلیل مسایل و مشکلات مالی متوقف نشده است ولی طی سالهای فعالیت خود نتوانسته ایم شرکت، کارخانه و یا دیگر حامی مالی مناسبی را برای هیات جذب کنیم.

از همین رو از مسوولان استان و مدیران ورزشی درخواست داریم فضایی را ایجاد کنند تا ادارات و شرکت ها همه هیاتهای ورزشی و از آن جمله هیات بوکس را حمایت کنند تا استعدادهای برتر و ورزشکاران علاقه مند به رشد و شکوفایی برسند و برای استان و کشور افتخار آفرین باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha