تمام امکانات برای حفظ سلامت مردم به کار گرفته شوند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه تاکید کرد: همه نهادها موظف هستند برای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده کنند.

هوشنگ بازوند روز دوشنبه در نشست کمیته نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا به لزوم نظارت جدی بر اجرای فرآیندهای تدوین شده مبنی بر تأمین اقلام بهداشتی اشاره کرد و گفت: کمیته نظارت موظف است اجرای کلیه مصوبات ستاد مدیریت و مقابله با کرونا را رصد و پایش و در پیشگیری از شیوع این بیماری اهتمام جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهرداری ها موظف هستند در یک برنامه ریزی مشخص نسبت به ضدعفونی اماکن عمومی اقدام و سیستم جمع آوری زباله ها ساماندهی شود.

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: در مرزها اقدامات پیشگیرانه با نظارت جدی انجام شود و تأکید می کنیم در سراسر استان مردم در انجام اقدامات پیشگیرانه مشارکت کنند. 

بازوند یادآور شد: مردم با نظارت جدی به احساس آرامش خواهند رسید و طبعاً از شیوع کرونا ویروس جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارگان‌های دولتی و خصوصی باید در انجام تعهدات برای پیشگیری از کرونا همت ویژه داشته باشند؛ گفت: این کمیته با حضور نماینده دادستان با نهادهایی که کوتاهی و قصوری در انجام امور داشته باشند به شدت برخورد و سخت گیری جدی انجام خواهد شد.

استاندار کرمانشاه حفظ سلامت عمومی مردم را در اولویت دانست و بیان داشت: برای تأمین اقلام بهداشتی از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های استان استفاده خواهیم کرد و از مردم نیز می خواهیم با تمام توان برای تولید اقلام بهداشتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی پای کار بیایند.

بازوند در پایان گفت: کار جهادی این کمیته می تواند سبب ایجاد اطمینان خاطر و آرامش مردم شود.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تا عصر یکشنبه ۱۸ اسفند ماه ۹۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تاکنون آزمایش کرونا ۳۳ نفر از آنان مثبت اعلام شده است و سه نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تا ظهر یکشنبه ۱۸ اسفند ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۲ هزار و ۱۳۴ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات%E2%80%8C+متحده+%E2%80%8Cعربی">امارات گسترش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها