استاندار کرمانشاه: اقلام بهداشتی مورد نیاز تامین می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه تولید ماسک به شکل ابتکاری و بااستفاده از ظرفیت برخی کارخانه‌ها قابل انجام است، گفت: این مشکل را حل خواهیم کرد و از همه توان موجود برای تأمین اقلام بهداشتی استفاده خواهیم کرد.

هوشنگ بازوند عصر شنبه در نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در سرسرای تدبیر استانداری با تشکر و قدردانی از پرسنل فداکار، پزشکان و پرستاران دانشگاه علوم پزشکی، افزود: این عزیزان به عنوان مدافعان حریم سلامت به مردم خدمت می کنند و همه وظیفه پشتیبانی کامل از دانشگاه علوم پزشکی را داریم.

او همچنین از ائمه جمعه و به ویژه نماینده ولی فقیه در استان برای همراهی در انجام اقدامات پیشگیرانه سپاسگزاری کرد و گفت:  از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و شهرداری کرمانشاه به لحاظ انجام به موقع فرآیند ضدعفونی اماکن عمومی صمیمانه نیز سپاسگزاریم.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه گفت: الان بحران را با اقدامات پیشگیرانه می توانیم مدیریت کنیم و در این مرحله با اتخاذ تمهیدات مناسب امکان کنترل بحران را داریم.

بازوند افزود: صدا و سیما بسیار فعالیت مناسبی در حوزه اطلاع رسانی و آموزش داشته است که مدیران نیز در برنامه ها حضور بیشتری خواهند داشت.

او گفت: ضدعفونی سیستم حمل و نقل عمومی و تاکسی ها روزانه دوبار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم از فعالیت خدمتگزاران در راستای حفظ سلامت عمومی و انجام اقدامات پیشگیرانه استقبال می کنند و مشارکت بسیار مناسبی را نیز در رعایت توصیه های بهداشتی داشته اند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: جایگاه های سوخت ساماندهی شود و مسایل بهداشتی به لحاظ استفاده از نازل ها و پرداخت وجه رعایت شود.

بازوند تاکید کرد هلال احمر موظف است پایانه ها و فرودگاه را کنترل نماید و تست تب سنجی را الزاماً برای حفظ سلامت مردم انجام دهند.

وی همچنین یاداوری کرد: آبفا شهری و روستایی از تمامی امکانات و ظرفیت هاد استفاده کنند که به هیچ شکلی قطعی آب نداشته باشیم.

او تاکید کرد: بانک ها ضدعفونی عابربانک ها را مدنظر داشته باشند و با رعایت اصول بهداشتی در انجام این مهم کوشا باشند.

وی افزود: در پایانه ها ورود کامیون ها توسط تیم بهداشتی رصد شود و اقدامات پیشگیرانه نیز انجام گردد.

او اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار و تعزیرات ورود پیدا کنند و با سوداگران و سودجویان حتما برخورد جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: مراکز عرضه قلیان با اقدام سریع از سوی نیروی انتظامی تعطیل شوند.

او همچنین گفت: بازارچه های حاشیه شهر به لحاظ رعایت مسایل بهداشتی ساماندهی شوند و ترجیحاً تعطیل شود.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد مبتلایان مثبت به کرونا">ویروس کرونا در استان را تاکنون سه مورد و افراد بستری شده مشکوک را نیز ۴۰ مورد اعلام کرد.

سرخط اخبار استان‌ها