۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 1483
کد خبر: 83690687
T T
۰ نفر
سعودی ۷ شهروند خود را به جرم ارتباط با ایران به حبس و یک نفر را به اعدام محکوم کرد

تهران- ایرنا- دادگاهی در عربستان ۷ شهروند سعودی را به جرم واهی ارتباط با ایران به حبس و یک نفر را نیز به اعدام محکوم کرده است. عربستان از کشورهایی است که در خصوص نقض حقوق انسانی شهروندانش از سوی مجامع بین المللی و غربی همواره مورد انتقاد قرار دارد.

به گزارش روز سه شنبه عرب نیوز، علت حکم اعدام یکی از این شهروندان سعودی، خیانت به کشور و داشتن ارتباط با ایران اعلام شده است .

بر پایه این گزارش ، اعترافات این مرد در مورد ارسال اطلاعاتی به ایران که امنیت ملی پادشاهی عربستان را به مخاطره می انداخت، در دادگاه مورد استماع قرار گرفت.

دولت عربستان از جمله کشورهایی است که به نقض فاحش حقوق بشر متهم است و به بهانه های مختلف شهروندان خود را به حبس های طولانی و اعدام محکوم می کند.

شیخ نمر باقر النمر (متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۵۹ در عوامیه ) روحانی شیعه عربستانی که در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال ۲۰۱۲ بازداشت شده بود، در روز چهارشنبه ۱۶ اکتبر ۲۰۱۵ در دادگاه جنایی عربستان سعودی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم و در دوم ژانویه ۲۰۱۶ اعدام شد. اعدام این عالم دینی عربستان ، در داخل این کشور و نیز در سطح منطقه و جهان بازتاب منفی گسترده ای به همراه داشت.

این رژیم، برغم نمایش برخی اصلاحات ظاهری مانند اجازه رانندگی و حضور در ورزشگاه ها به زنان و یا مجوز برگزاری کنسرت، در عین حال برخی مخالفان خود را در جریان عملیات حذف در خارج از کشور هدف قرار می دهد که در فجیع ترین شکل آن ، جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی بود که دوم اکتبر 2018 در محل کنسولگری عربستان در آنکارا به قتل رسید و جسد وی توسط عوامل رژیم سعودی تکه تکه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha