۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 760
کد خبر: 83688203
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خروج نسبی ووهان از قرنطینه

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰
کد خبر: 83688203
خروج نسبی ووهان از قرنطینه

تهران- ایرنا- مقامات چین امروز(دوشنبه) با کاهش شدت تدابیر اتخاذ شده در رابطه با قرنطینه شهر "ووهان"، محل شیوع ویروس کرونا، ‌ به برخی افراد اجازه می‌دهند طبق شرایطی خاص از این شهر خارج شوند.

، مقامات ووهان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، افرادی که مقیم این شهر نیستند، در صورت نداشتن نشانه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا و تماس با مبتلایان به این ویروس می‌توانند این شهر ۱۱ میلیون نفری را ترک کنند.    

علاوه بر این، افرادی که برای ترک شهر دلایل خاصی مانند ضرورت درمان تحت سایر شرایط پزشکی دارند، می‌توانند از ووهان خارج شوند. این افراد باید قبل از ترک شهر باید از مقامات ذی‌صلاح شهر مجوز دریافت کنند.

ووهان  محل اقامت بیش از ۱۱ میلیون نفر و مرکز استان استان هوبی مرکزی چین به خاطر شیوع ویروس کرونا از یک ماه پیش قرنطینه شد. این ویروس تاکنون بیش از  ۷۷ هزار نفر را مبتلا کرده و ۲ هزار و ۵۹۵ تن را در چین کشته است.

مقامات ووهان برای کنترل و پیشگیری از گسترش کرونا،   فعالیت اتوبوس ها، متروها، کشتی ها، پروازها و قطارهای مسافر برون مرزی را  در این شهر از ۲۳ ژانویه ( سوم بهمن) به حالت تعلیق درآوردند.  

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر چین در بیش از ۳۰ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم شیوع یافته است.  

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha