۱۸۰ میلیارد تومان پروژه شرکت گاز کرمانشاه در دهه‌فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه، از افتتاح و کلنگ زنی ۱۸۰ میلیارد تومان پروژه این شرکت در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این پروژه ها شامل افتتاح و کلنگ زنی گازرسانی به ۳۶۲ روستا و بهره‌برداری از ۲۵ واحد صنعتی است.

سیروس شهبازی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: شرکت گاز استان کرمانشاه در راستای ماموریت خود به منظور محرومیت زدایی از روستاهای استان، در دهه فجر امسال گازرسانی به ۱۱۲ روستا را افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۲۵ روستا را نیز آغاز می‌کند.

وی همچنین گفت: به منظور کمک به رونق تولید و اقتصاد کشور و در راستای سیاست وزارت نفت جهت جایگزینی سوخت مایع به گاز طبیعی در صنایع، گازرسانی و بهره برداری از ۲۵ واحد صنعتی نیز در طول ایام دهه فجر انجام می شود.

وی در ادامه به تشریح وضعیت گازرسانی به روستاهای استان پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۹۹ درصد خانوارهای شهری با گازرسانی به ۲۸ شهر و ۷۱ درصد خانوارهای روستایی با گازرسانی به هزار و ۳۲۱ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اکنون گازرسانی به ۶۲۲ روستا در استان در دست اجرا است، آن را رکورد بی سابقه ای از روند گازرسانی به روستاها در ایران دانست.

شهبازی در ارتباط با گازرسانی به شهرهای استان نیز گفت: گازرسانی به شهرهای نوسود و نودشه در شهرستان پاوه و ریجاب در شهرستان دالاهو و شبکه داخلی شهر ازگله در شهرستان ثلاث باباجانی با مجموع اعتبار ۳۲۵ میلیارد تومان در دست اجرا است.

به گفته او، با اتمام این پروژه ها، نفوذ گازرسانی به روستاها به ۹۱ درصد و درصد نفوذ کل استان به حدود ۹۸ درصد خواهد رسید.

وی تصریح کرد که با گازرسانی به روستاهای واجد شرایط ( روستاهای بالای ۲۰ خانوار) ضریب نفوذ گازرسانی روستایی به روستاهای قابل گازرسانی به صد درصد ارتقا خواهد یافت.

وی اظهار داشت: در کل استان تعداد ۲ هزار و ۲۳۳ روستا قابل گازرسانی است که از این تعداد هزار و ۷۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد. 

سرخط اخبار استان‌ها