۴۲۱ دستگاه چادر امدادی هلال احمر در مناطق سیل‌زده برپا شد

تهران - ایرنا - معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از برپایی ۴۲۱ دستگاه چادر امدادی هلال احمر برای اسکان اضطراری سیل‌زدگان در مناطق سیل‌زده خبر داد و اعلام کرد: تاکنون ۱۵۲ هزار و ۴۵۸ قرص نان و ۱۰ هزار و ۲۷۴ تخته پتو میان سیل زدگان توزیع شده است.

حامد سجادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به توزیع اقلام امدادی و زیستی میان سیل زدگان در ۱۴ استان اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قم، کرمان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، مازندران و هرمزگان از ۲۵ آذر ماه تا ساعت ۸ صبح امروز(یکشنبه اول دی ماه) به توزیع ۱۰ هزار و ۲۷۴ تخته پتو میان سیل زدگان اشاره کرد و افزود: در مدت یاشده چهار هزار و ۳۱۴ تخته موکت، ۱۳ هزار و ۴۱ کیلوگرم نایلون، ۴۲۴ ست شست و شو، ۲۶۵ ست بهداشتی، ۸۰۳ ثوب البسه، یک هزار و ۳۵۸ شعله والوور میان متاثران  از سیل توزیع شده است.

وی توضیح داد: همچنین با تلاش نیروهای امدادرسان هلال احمر در این  مدت چهار هزار و ۵۵۲ بسته غذایی، ۱۲ هزار و ۷۰۱ قوطی کنسرو، ۹۱۳ کیلوگرم خرما، ۱۵۲ هزار و ۴۵۸ قرص نان، یک هزار و ۱۹ کیلوگرم برنج، ۳۴۶ کیلوگرم روغن، ۷۵۹ کیلوگرم حبوبات، ۹۸۵ کیلوگرم قند و شکر، یک هزار و ۴۶ بسته بیسکوییت و ۲ هزار کیلوگرم آرد میان سیل زدگان توزیع شده است.

امدادرسانی هلال‌احمر به ۳۲ هزار نفر در حوادث جوی هفته آخر پاییز ۹۸

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در هفته گذشته نیز ۳۱ هزار و ۹۴۵ نفر از سیل زدگان از خدمات امدادی لازم برخوردار شده اند.

سجادی با اشاره به گزارش عملیات امدادرسانی درحوادث جوی (کولاک، برف و سیل و آبگرفتگی) از ٢۵ آذر ماه تا ساعت ۸ صبح امروز به اسکان اضطراری هزار و ۸۴۳ نفر در مناطق سیل زده  اشاره کرد و گفت: این افراد با برپایی چادر از سوی هلال احمر در مجموعه‌های ورزشی و نظایر آن اسکان داده شده اند. به علاوه ۲۴۵ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی شده و ۳۱۱ واحد مسکونی نیز با استفاده از موتور پمپ و لجن کش های هلال احمر از آب تخلیه شده است.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، یک هزار و ۲۴۵ امدادگر و نجاتگر در قالب ۲۴۹ تیم عملیاتی به هموطنان متاثر از حوادث جوی در ۱۴ استان امدادرسانی کرده اند و امدادرسانی ها در فارس، هرمزگان و خوزستان همچنان ادامه دارد.

سجادی با اشاره به خدمات امدادهوایی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به هموطنان در مناطق سیل زده، گفت: ۲ فروند بالگرد با ۱۰ سورتی پرواز ۴.۵ تن محموله امدادی را به مناطق سیل زده منتقل کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha