۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲
کد خبر: 83553151
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

هفت زمین‌ بازی همدان استانداردسازی شد

همدان- ایرنا- هفت زمین بازی همدان با حضور معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد برای نخستین بار در غرب کشور استانداردسازی شد.

روز چهارشنبه در نشست ارزیابی استانداردسازی تجهیزات مراکز تفریحی، شهربازی و زمین‌های بازی، گواهینامه استاندارد هفت زمین بازی همدان به بهره برداران اعطا شد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد در این آیین اظهار داشت: بهبود کیفیت مطالبه مشترک مردم و سازمان استاندارد است. 

مسلم بیات اضافه کرد: همدان پرچمدار تاریخ و فرهنگ ایران و مدخل ورود گردشگران است و استانداردسازی در تمام تاسیسات گردشگری در این منطقه باید به طور جدی دنبال شود. 

وی خاطرنشان کرد: از سال ۸۸ استاندارد سازی تجهیزات شهربازی ها و از سال ۸۵ این عملیات در زمین های بازی کشور در دستور کار قرار گرفت.

بیات تاکید کرد: استاندارد سازی شهربازی و زمین های بازی فقط به وسایل و تجهیزات معطوف نمی‌شود بلکه تمام فرایند باید استاندارد شود.

وی از بهره‌برداران شهربازی خواست فقط از وسایل بازی استاندارد خریداری کنند و توجه کنند خود زمین نیز باید دارای شرایط و استاندارد های لازم باشد.

معاون سازمان ملی استاندارد از شهرداری خواست تاسیس زمین های بازی و شهربازی را منوط به تایید کمیته استاندارد کند. 

بیات یادآوری کرد: در واگذاری این اماکن به اشخاص حقیقی و حقوقی صلاحیت اجتماعی و اخلاقی آنها مد نظر قرار گیرد تا خدمات بهینه به مردم ارائه شود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: همدان نخستین استان است که به صورت یکجا هشت پروانه نشان استاندارد به زمین و شهرهای بازی اعطا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این آیین گفت: یکی از اولویتهای شهرداری ایمن سازی خدمات ارائه شده به شهروندان است.

وحید علی ضمیر با اشاره به وجود ۱۴۰ پارک موجود در همدان گفت: این اماکن مجهز به وسایل بازی هستند و ایمنی آنها بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: استاندارد سازی تجهیزات این اماکن از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و با جدیت در حال انجام است. 

معاون شهرداری با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز شهر همدان ۱۱متر مربع است افزود: این سرانه در استاندارد جهانی ۱۵ متر مربع است که برای نزدیک شدن به این استاندارد تلاش می‌کنیم. 

وی از واگذاری ۲۴۰ هکتار زمین در حاشیه شهر همدان برای فضای سبز خبر داد و خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این میزان به فضای سبز می توانیم به سرانه ۱۸ متر برسیم.

علی ضمیر زندگی بهتر و رصایتمندی مردم را اولویت شهرداری دانست.

رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: بخشی از شخصیت کودکان در تفریح و بازی شکل می‌گیرد و ایجاد اطمینان خاطر برای خانواده ها وظیفه ما است. 

کامران گردان افزود: استاندارد یک خواسته ملی شده و موضوعی راهبردی برای کشور محسوب می‌شود و در حوزه خدمات شهری این مهم ورود خوبی داشته است.
وی تاکید کرد: با تعامل استاندارد تعدادی از زمین های بازی موفق به دریافت گواهینامه استاندارد شده اند که اقدامی شایسته است. 


همدان دارای ۲۰۱ زمین بازی و در این اماکن تفریحی ۷۰۰ وسیله بازی وجود دارد. 



 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha