۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83541329
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان کردستان طنین انداز شد

سنندج - ایرنا - همزمان با ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان کردستان طنین انداز شد.

آیین نمادین زنگ استکبار ستیزی با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، کادر آموزشی و دانش آموزان روز دوشنبه در دبیرستان پسرانه متوسطه اول امام شافعی سنندج برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در این آیین گفت: در چنین روزی بود که دانش آموزان و دانشجویانی که راه را درست تشخیص داده بودند تحت فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب یک حرکت تاریخ ساز انجام دادند و آن هم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مکانی که برای اقدام علیه ملت ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت، بود.

سید فواد حسینی با بیان اینکه هرچه زمان می‌گذرد حقانیت این حرکت بیشتر ثابت می‌شود، افزود: امروز ماهیت آمریکا بیش از پیش برای همه آشکار شده و حضرت امام آن زمان این مساله را بسیار خوب تشخیص داده بودند.

وی اظهار داشت: این شناخت دقیقی که حضرت امام(ره) سال ها پیش داشتند، استقامتی که ملت ایران در این ۴۰ ساله داشتند و نقشه راهی که در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب برای ۴۰ ساله دوم انقلاب ترسیم شده، استکبارستیزی را به خوبی نمایان می‌کند و این عامل موفقیت ملت ایران است.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک سنندج اضافه کرد: تمام شاخص‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی و ورزشی ما نسبت به آن زمانی که آمریکا بر این ملت سیطره داشت، رشد داشته است، آن هم رشدهایی که به استناد مراکز علمی جهانی بیشترین رشددر بین کشورهای دنیا بوده است.

وی یادآور شد: دانش آموزانی که آن زمان در یک سنگر دیگری و با هدف دیگری مبارزه کردند امروز در سنگر علم توانسته‌اند قله‌های رفیعی را فتح کنند و این موفقیت‌ها مدیون روحیه استکبارستیزی ملت ایران است.

حسینی با بیان اینکه استکبار پذیری در مرام مسلمانی نیست، گفت: کسی که قبول می‌کند کشورش تحت سیطره استعمار باشد از تعالیم اسلام به دور است آن هم کشوری که در عمل ثابت کرده در عرصه‌های مختلف پای هیچ عهد و پیمانی نخواهد ماند.

وی با اشاره به ترفندهای گاه و بیگاه دشمنان در راس آن آمریکا بر علیه ملت ایران تاکید کرد: روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران و تدابیر رهبری موجب شده تا امروز گزندی به این انقلاب و نظام نرسد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک سنندج خطاب به دانش آموزان افزود: انتظاری که از شما می رود و در بیانیه گام دوم به صراحت به آن اشاره شده مبنی بر اینکه این مملکت از آن شما و سازندگی آن در دست شماست پس با روحیه نه به استعمار و استکبار و شعار مرگ بر ظالم،  موفقیت بیش از پیش این ملت را رقم بزنید.

در ادامه این آیین زنگ استکبار ستیزی توسط مسئولان آموزش و پرورش کردستان نواخته شد.

هر سال در روز ۱۳ آبان به مناسبت تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه، کشتار دانش ‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا راهپیمایی ضد استکباری در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha