۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 83509721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشاور اردوغان از عبور ارتش ترکیه از مرز سوریه در آینده نزدیک خبر داد

تهران - ایرنا - "فخرالدین آلتون" مشاور رییس جمهوری ترکیه تاکید کرد که ارتش این کشور با همکاری گروه به اصطلاح "ارتش آزاد سوریه" به زودی از مرز ترکیه با سوریه عبور خواهند کرد.

آلتون روز چهارشنبه در حساب توئیتر خود افزود: دو گزینه برای شبه نظامیان "ی.پ.گ" (یگان های مدافع خلق کردستان سوریه) وجود دارد؛ آنها یا می توانند فرار کنند و یا منتظر پاسخ کوبنده ارتش ترکیه باشند .

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه به تازگی از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داد. این در حالی است که کردهای سوریه نیز از اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به شمال این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ارتش ترکیه خبر داده بودند. با خروج نیروهای نظامی آمریکا در مرز مشترک سوریه و ترکیه در شرق فرات، ‌احتمال حمله ترکیه به این منطقه افزایش یافته است.

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا نیز دوشنبه گذشته در توئیتی از خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه خبر داد. نیروهای کرد در منطقه شرق فرات در بحران چند ساله سوریه متحد واشنگتن بودند. کردهای سوریه تاکید کرده اند که آمریکا با خارج کردن نیروهایش در مرزهای مشترک این کشور با ترکیه در واقع به "کردها از پشت خنجر" زده است.

خبرگزاری "رویترز" نیز امروز مدعی شد که مقامات ترکیه به این خبرگزاری در مورد حمله نظامی به مرز سوریه- عراق برای منع استفاده نیروهای کرد از این مسیر در جهت تجدید قوا، اطلاع داده اند، اما هنوز جزئیات این حمله ها در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha