۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
کد خبر: 83500134
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۲ اثر صنایع دستی کشور نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند

شیراز-ایرنا-۱۵۲ اثر صنایع دستی از ۸ استان کشور،در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت که به میزبانی شیراز برگزار شد به عنوان آثار برتر صنایع دستی کشور برگزیده شدند و این نشان را دریافت کردند.

پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی کشور از ۶ لغایت ۹ مهرماه سال جاری در شیراز برگزار شد و  ۳۵۶ اثر صنایع دستی از استان های فارس، خراسان جنوبی،خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت که در پایان ۱۵۲ اثر موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت و نشان برتری شدند.

حسین خواجه بیدختی مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی کشور درباره شاخص انتخاب آثار بیان کرد: مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیبا شناسی سنتی، نوآوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات از جمله معیارهای انتخاب بوده است.

در این دوره،  ۴۹ اثر از استان فارس، ۱۷ اثر از بوشهر، ۱۲ اثر از خراسان جنوبی، ۴ اثر از کهگیلویه و بویراحمد، ۲۵ اثر از سیستان و بلوچستان، ۷ اثر از هرمزگان،  ۱۷ اثر از خوزستان و ۲۱ اثر از کرمان،نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی دریافت کردند.

۹۸۷۳ /۱۸۷۶ 

اخبار مرتبط