۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83500083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار مشتاقان پیاده‌روی اربعین در سمنان از ۱۴ هزار نفر فراتر رفت

سمنان- ایرنا- مدیرحج و زیارت استان سمنان گفت: شمار مشتاقان ثبت نام شده در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین حسینی در این استان براساس آخرین آمار به ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن رسید.

خلیل دلپاک روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعزام زائران از استان سمنان به پیاده‌روی اربعین حسینی از طریق نام‌نویسی در سامانه سماح امکان‌پذیر است و مردم برای شرکت در این آیین معنوی نام‌نویسی را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی خاطر نشان کرد: برخی زائران با نام‌نویسی در سامانه سماح از هفته های گذشته سفر به کربلا را آغاز کردند و موج این سفر معنوی تا پایان برگزاری پیاده‌روی اربعین ادامه دارد.

مدیر حج و زیارت استان سمنان ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها حضور زائران در شهرهای مرزی کشور در چهار روز مانده به اربعین حسینی افزایش می یابد که تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی به زائران از سوی مسئولان اندیشده شده است.

دلپاک اضافه کرد: در مسیر پیاده‌روی اربعین جایگاه‌هایی از سوی هلال احمر و برخی نهادها و سازمان‌های عمومی و مردمی تعبیه شده که خدمات بهداشتی و پزشکی به زائران ارائه می‌ شود و همراه ‌داشتن برخی اقلام دارویی از قبیل قرص‌های سرماخوردگی، ضدحساسیت، ضد التهاب پوستی از سوی زائران می ‌تواند مفید باشد.

مدیرحج و زیارت استان سمنان تصریح کرد: زائران لازم است داروهای اختصاصی خود را حداقل برای مصرف ۱۰ روز به همراه نسخه‌های مربوطه و نظر پزشک معالج همراه داشته باشند.

سال گذشته بیش از ۹ هزار نفر از استان سمنان برای بهره‌مندی معنوی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند.

۲۱ دفتر حج و زیارت در استان بیش از ۷۰۲ هزار نفری سمنان فعال است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها