۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳
کد خبر: 83493948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۰ تیم درمانی در مراسم اربعین به زائران خدمات ارائه می‌دهند

تهران- ایرنا- دبیر اجرایی نخستین همایش بهداشت و درمان در اربعین گفت: ۱۲۰ تیم درمانی در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین به زائران خدمات ارایه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، عیسی مالمیر روز  شنبه در نشست خبری که در محل سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ برگزار شد، افزود: هزار گروه جهادی در اربعین حضور دارند و تمام گروه‌های پزشکی در قالب تیم درمانی به زائران خدمات رسانی کنند.

وی اظهار داشت: در راستای ارایه خدمات بهتر در حوزه بهداشت و درمان و تعامل و هم افزایی برای مراسم اربعین با سازمان‌هایی از جمله هلال احمر دانشگاه‌های علوم پزشکی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و غیره اولین همایش بهداشت و درمان در اربعین ۱۱ مهرماه برگزار می شود.

مالمیر ادامه داد: ۴۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که حدود ۵مقاله بصورت سخنرانی و مابقی پوستر ارائه می شود.

وی، شناسای پتانسیل های بهداشت در اربعین، هم افزایی سازمان‌ها، ارزیابی خدمات سلامت را از اهداف اصلی برگزاری همایش بهداشت و درمان در اربعین عنوان کرد.

۵۰ درصد زائران اربعین به بیماریهای واگیر دار مبتلا می شوند

عبدالرضا پازوکی دبیر علمی همایش بهداشت و درمان در اربعین نیز در این نشست گفت: عدم برنامه ریزی و آمادگی کامل به سیستم بهداشت و درمان در اربعین باعث می شود ده ها نفر از زائر ان فوت و صدها نفر مجروح شوند در سال گذشته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در اربعین شرکت کردند که ۵۰ درصد از این جمعیت دچار بیماری‌های واگیردار شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در اربعین مردم بسیاری از سراسر دنیا حضور دارند و هموطنان نیز از بیماری‌های سیستم ایمنی آشنایی نداشته و دچار مشکلات پوستی و دستگاه گوارش می شوند.

پازوکی اظهار داشت: باید برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر و آگاه بودن زائران در مورد  بیماریها تمهیدات و برنامهریزی‌های اساسی در مراسم روز اربعین انجام و ضر ورت توجه به این موضوع قابل توجه است.

به گفته وی، با توجه به اینکه زائران بسیاری از کشور پاکستان در اربعین حضور دارند و این کشور دارای تمام بیماری‌های عفونی است، شیوع بیماری‌های نوپدید و بازپدید برای زائران ما تهدید جدی است.

پازوکی خاطرنشان کرد: داعش نیز روش‌های بیوتروریسم را جایگزین عملیات انتحاری در روز اربعین کرده و ممکن است منابع آب کربلا و نجف را آلوده کند، به همین خاطر باید آمادگی های بهداشتی از سوی سازمان‌های مربوط برای حفظ سلامت هموطنان انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha