۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۱۲
کد خبر: 82700604
T T
۰ نفر
بسیج امكانات درمانی و بهداشتی عراق برای تامین سلامت زائران اربعین

ایلام - ایرنا - معاون امور بین الملی وزارت بهداشت عراق گفت: تمام امكانات وزارت بهداشت عراق برای خدمات رسانی به زائران اربعین بسیج شده است.

دكتر رمزی منصور در روز چهارشنبه در اجلاس مشترك وزارت بهداشت و عراق در مرز مهران اظهار كرد: ارائه خدمات به زائران اربعین از روز اول محرم در داخل و خارج خاك عراق آغاز شده است ولی از سه هفته پیش آمادگی و برنامه ریزی برای ارائه خدمات درمانی آغاز شده است.
وی تاكید كرد: با تمام امكانات و آمادگی های موجود خدمات لازم در زمینه بهداشت درمانی و دارویی سعی داریم بهترین خدمات به زائران اربعین ارائه شود و فعالیت های درمانی و بهداشتی در ایام اربعین به صورت منظم انجام شود.
**
مدیركل بهداشت عمومی وزارت بهداشت عراق گفت: آموزش بهداشتی با هدف ارتقای مهارت های زائران با هدف افزایش كیفیت خدمات درمانی و بهداشتی انجام می گیرد.
دكتر محمد هویل افزود: نیروهای بهداشتی ایران و عراق هدف مشتركی دارند و در قالب یك تیم به زائران اربعین ارائه خدمت می كنند.
وی یادآور شد: سال گذشته با وجود تمام مشكلات و تردد 20 میلیون زائر در اربعین هیچگونه بیماری واگیر در عراق برزور پیدا نكرد.
محمد هویل تاكید كرد: در ایام اربعین مسائل بهدhشتی و سلامت مواد غذایی و آب شرب با هماهنگی وزارت بهداشت ایران كنترل می شود.
وی گفت: تمام تلاش خود را به كار می گیریم تا كوچكترین اپیدمی و شیوع بیماری های واگیر در خاك عراق بروز نكند.
وی تاكید كرد: همراه با وزارت بهداشت ایران در یك تیم واحد از نیروهای بهداشتی و درمانی برای تامین سلامت زائران عمل می كنیم و باید نیروهای دو طرف ابزارهای درمانی و بهداشتی خود را از نظر كمی و كیفی ارتقا دهند.
به گزارش ایرنا، اجلاس مشترك وزارت بهداشت ایران و عراق در خصوص راهپیمایی اربعین با حضور هیات های عالی رتبه كشورهای ایران وعراق در مهران برگزار شد.
در این اجلاس تفاهم نامه همكاری های مشترك در 16 بند به امضای دكتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت ایران و محمد هویل معاون وزیر بهداشت عراق رسید.
همچنین در این اجلاس علائق مشترك دو كشور و جنبه های مختلف سلامت زائران از جمله ارائه خدمات بهداشت فردی، بهداشت محیط و مواد غذایی موكب های مسیر راهپیمایی و مناطق مرزی، مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی و مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
خبرنگار: معصومه امیدی، ** انتشاردهنده: شهریار حیدری فر
/6034/6032/

سرخط اخبار جامعه