۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83453445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت ۵۰۰ خانه تا ۲ سال آینده در استان سمنان می‌سازد

سمنان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: دولت تدبیر و امید با همکاری بخش خصوصی ۵۰۰ خانه تا ۲ سال آینده در استان می‌سازد.

حسین دهقان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات ساخت این تعداد واحد مسکونی همزمان با سراسر کشور در هفته دولت با دستور رئیس جمهوری آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مشارکتی دولت و بخش خصوصی در ۲ سال آینده در کشور در گام اول به بهره برداری می رسد، گفت: اجرای طرح‌های از این دست در مناطق مختلف استان سمنان در احیای بافت‌های فرسوده و نوسازی خانه‌ها تاثیرگذار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان تصریح کرد: این طرح در گام اول در استان در شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار و سرخه اجرا می شود و در کمتر از سه ماه آینده با اجرای گام دوم، این طرح در دیگر شهرستان‌ها هم به اجرا درمی‌آید که مراحل اجرا متناسب با زمان تحویل زمین خواهد بود.

دهقان اضافه کرد: احیای بافت فرسوده در اولویت کاری مسئولان استان سمنان قرار دارد و دولت ۳۷ هزار متر مربع برای ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در استان در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده است.

وی با بیان اینکه ارزش زمین‌های اعطایی به سرمایه‌گذاران برای ساخت واحدهای مسکونی مذکور ۳۴۰ میلیارد ریال است، افزود: در گام دوم برای ساخت تعداد قابل توجهی خانه بعد از دریافت زمین در دیگر شهرستان‌های استان اقدام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان خاطر نشان کرد: همچنین عملیات ساخت محور سرخه-سمنان به طول ۱۱.۵ کیلومتر با ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار و تکمیل ۱۸ ماهه همزمان با هفته دولت آغاز شد.

در ۱۳ سال گذشته بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن مهر در استان سمنان ساخته شد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها