۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴
کد خبر: 83441713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

غذاخوری بین راهی در مسیر سنندج - مریوان پلمب شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴
کد خبر: 83441713
غذاخوری بین راهی در مسیر سنندج - مریوان پلمب شد
عکس تزئینی است

سنندج - ایرنا - یک واحد غذاخوری بین راهی در مسیر سنندج - مریوان به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات گردشگری و موازین بهداشتی با حکم قضایی پلمب شد.

کارشناس نظارت بر تاسیسات گردشگری کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این واحد در راستای نظارت بر عملکرد اماکن گردشگری طی ایام تعطیلات تابستان و برای تاکید بر ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی استان پلمب شده است.

محمدعلی ابراهیمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵ واحد بین راهی در مسیرهای مختلف استان پلمب شده است، اظهار داشت: در راستای دستورالعمل ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور طرح نظارت بر واحدهای بین راهی در مسیرهای ارتباطی این استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در استان ۳۲ هتل، ۲۴ مهمانپذیر، ۱۲۱ واحد و مجتمع بین راهی و ۱۱ اقامت بومگردی مشغول خدمات رسانی به مسافران و گردشگران ورودی به استان هستند، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۳۶۶ مورد بازدید از این اماکن صورت گرفته است.

ابراهیمی افزود: هر هفته از سوی کارشناسان نظارت شهرستان ها با حضور مسئول نظارت استان به صورت مستمر از این اماکن بازدید می شود و به صورت ماهیانه نیز اکیپی مشترک با حضور نماینده فرمانداری، نماینده استانداری، اداره حمل و نقل و پایانه ها، بهداشت، علوم پزشکی، دامپزشکی،  اداره اماکن  نیروی انتظامی، شرکت نفت و اداره اوقاف بازدید انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده تخلف در مرحله اول به این مکان ها اخطار و تذکر داده می شود، تاکید کرد: بی توجهی به این اخطار و تذکرها با طی روال اداری موجب پلمب واحد متخلف خواهد شد.

کارشناس نظارت بر تاسیسات گردشگری کردستان یادآور شد: حوزه نظارت بر تاسیسات گردشگری به منظور رفاه حال گردشگران داخلی و خارجی ورودی به استان با واحدهایی که در ارائه خدمات به مسافران به هر نحوی کم کاری می کنند و مرتکب تخلف می شوند، برخورد می‌کند.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است، ۸۷۲ اثر از این تعداد شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۰ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول درفهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha